رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امیدواریم که بتوانیم کشورهایی که مردمشان در قالب مقاومت در مقابل ظلم، تجاوز و به خصوص استکبار و استعمار تلاش کردند را دعوت کنیم و ان‌شاء‌الله نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در سال آینده به صورت نمایشگاه بین‌المللی کتاب مقاومت برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۴۴۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار احمد حق‌طلب در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس گونه‌های مختلف ادبی شامل خاطرات شفاهی، رمان، داستان، پژوهش و ... را داریم و نحوه جنگ ما و روش‌های جدیدی که در مبارزه داشتیم و... همه موضوعاتی هستند که برای بیان به صورت مکتوب جذابیت دارند.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری بیش از 50 کتاب را در حوزه دفاع مقدس تقریظ فرموده‌اند و این کتاب‌ها اکثرا به چاپ‌های 60، 70 تا 130 و 140 هم رسیده‌اند نشان دهنده جذابیت این کتاب‌ها است.

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: فاخر بودن این کتاب‌ها نه فقط به خاطر انگیزه اعتقادی یا ... نسبت به شهدا باشد، بلکه ادبیات به کار رفته در این کتاب‌ها به کتاب‌های اصیل ما در زمینه‌های مختلف در کشور تنه می‌زند.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم وجود بیش از 16هزار عنوان کتاب در کشور در حوزه کتاب دفاع مقدس که سن کمی نسبت به موضوعات فلسفی و شعر و ادبیات و ... دارد نشان دهنده علاقه و مطالبه مردم باشد که اگر نبود در هیچ حوزه‌ای اینقدر کتاب چاپ نمی‌شد و این رشد به همان جذابیتی برمی‌گردد که در این کتاب‌ها وجود دارد.

سردار حق‌طلب تصریح کرد: دفاع مقدس ما به لحاظ زمانی یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها در مقایسه با همه جنگ‌ها در منطقه است و ویژگی‌های خاصی دارد از جمله مقابله جمهوری اسلامی با بیش از حداقل 40 کشور یعنی امروزه ما در یکی از مجموعه‌هایمان تجهیزاتی از بیش 40 کشور که در جنگ علیه ما استفاده شده است و بر روی هر کدام نوشته شده که ساخت کدام کشور است را جمع‌آوری کرده‌ایم و در این زمینه بررسی‌ها و تحقیقات ما ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، کشورهای عربی به عراق هم پول و هم نیروی انسانی دادند، ما در ایران از بیش از 33 کشور اسیر داشتیم، همچنین عراقی‌ها مورد حمایت سیاسی هم قرار گرفته بودند، هرگز هیچ‌کدام از نهادهای بین‌المللی نه شروع تجاوز را و نه استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند سلاح شیمیایی را محکوم کردند و این پشتوانه سیاسی‌ای برای رژیم بعث بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها