مصطفی برزگر
در کرسی آزاداندیشی دانشگاه ایلام مطرح شد؛
بمناسب روز دانشجو کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ایلام با موضوع «آیاجنبش دانشجویی حرف مفت است؟» برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۷۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، بمناسب روز دانشجو کرسی آزاد اندیشی  در دانشگاه ایلام با موضوع «آیاجنبش دانشجویی حرف مفت است» برگزار شد.
این کرسی با حضور 4 دانشجو از تشکل های انجمن اسلامی، جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی انجام شد، در پایان نیز تعدادی از دانشجویان به اظهار نظر پرداختند.

محسن اقبالی" مسئول سیاسی بسیج دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی دو ماهیت ضد استبداد و ضد استکباری دارد و ماهیت این جنبش قبل و بعد از انقلاب اسلامی دچار تغییر شد. فقط دانشگاه ها پس از سقوط دولت مصدق جنبش و پویایی داشتند که در 16اذر 3نفر از دانشجویان در این پی نیز شهید شدند. جنبش دانشجویی مخالف غرب زدگی و موافق مبارزه با استبداد است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات زیادی توسط همین جنبش دانشجویی صورت گرفته که نشانگر نقش مفید جنبش دانشجویی در تحرکات انقلاب است، اما در یک سری مباحث همانند فتنه 78 نیز جنبش دانشجویی نقشی مخرب داشت.

"رستمی" دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ایلام گفت: یکی از مواردی که در ایام مصدق رخ داد تنشی بود که مصدق در این جریان اصرار داشت فرماندهی کل قوا را برعهده گیرد اما شاه نمی پذیرفت در این راه مردم و جنبش های دانشجویی به خیابان می آیند و برعلیه شاه اعتراض میکنند و در اثر همین عمل مصدق به نخست وزیری بازگشت و فرماندهی کل قوا را هم بر عهده گرفت.

وی افزود: در سالهای منتهی به انقلاب جنبش های خارج از مرزی که ایجاد شد در داخل کشور زمینه های ایجاد انقلاب را فراهم کردند.

این دانشجو افزود: از تاثیرات منفی نبود این جنبش ها میتوان به دهه 60اشاره کرد که پس از پاکسازی دانشگاه ها و اخراج دانشجویان و عدم وجود جنبش در آن دهه خفقان دهه 70 به وجود آمد.

"یاسر زارعی" دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ایلام گفت: نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب نقشی تاثیر گذار بود چون اگاهی بخشی را به جامعه هدیه داد.

وی افزود: 13ابان نیز موضوع مهمی بود که توسط همین جریان دانشجویی شروع شد، هرچند پس از آن انقلاب عده ای از مواضع انقلابی خود رویگردان شدند.

زارعی عنوان کرد: جنبش دانشجویی در دوران سازندگی هیچ اثر گذاری نداشت؛ پس از سال 76 این جریان تقویت شد که یکی از جناحی ترین انتخابات پس از آن نیز صورت گرفت.

زارعی تصریح کرد: تفاوت دیدگاه دولت سازندگی و اصلاحات در این بود که جریان دانشجویی حرکت را از داخل دانشگاه شروع و به جامعه کشاند اما پس از آن این جریان حرکتی عکس در پیش گرفت.
اقای حجاریان تئورسین اصلاح طلب درخصوص جریان دانشجویی میگوید این جنبش یک حرف مفت است.

عدم اثرگذاری جنبش دانشجویی در فتنه ۷۸ و دوران سازندگی

عدم اثرگذاری جنبش دانشجویی در فتنه ۷۸ و دوران سازندگی

عدم اثرگذاری جنبش دانشجویی در فتنه ۷۸ و دوران سازندگی

 

ارسال نظرات