خبرهای داغ:
دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان:

تربیت و تزکیه نفس مقدم بر تعلیم است

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان گفت: تربیت و تزکیه نفس مقدم بر تعلیم است و باید در این امر اهتمام کرد چراکه پیکره جامعه را فرزندان ما تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۶۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

تربیت و تزکیه نفس مقدم بر تعلیم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم جشن تکلیف دختران کارکنان صنعت آب و برق استان همدان با حضور مدیران عامل، معاونین، مدیران، مسئولین فرهنگی و کارکنان صنعت آب و برق استان در سالن ایثار همدان برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و پیروزی جبهه مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم با اشاره به اهمیت تربیت کودکان اظهار داشت: کودکان نیز حقوقی بر عهده والدین دارند.

حجت‌الاسلام ابراهیم بهرامی‌فر با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) افزود: والدین نسبت به کمک کردن فرزندان بر طاعت خدا و اطاعت و فرمانبرداری از پدر و مادر مسئول هستند بنابراین وظیفه والدین است که در تربیت اولاد طوری برنامه‌ریزی کنند که خداپرست و فرمانبردار پدر و مادر باشند.

وی ابراز داشت: اگر والدین فرزند خوب، خداپرست و موحد تربیت کنند اجر و ثواب می‌برند و اگر غیر از این باشد باید پاسخگویی عملکرد خود باشد و عذاب و عقاب دارد بنابراین باید عملی انجام داد که اثربخش باشد.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان عنوان کرد: وظیفه انسان این است که تمام قد و با همه همت خود نسبت به تربیت اولاد همت کند و او را خداپرست و موحد بار آورد چراکه تربیت یک وظیفه دینی است.

وی با بیان اینکه ما باید تربیتی شایسته انجام دهیم تا فرزندانی صالح با جسم و اندیشه سالم داشته باشیم که عضو مفیدی در جامعه باشند، گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند بهترین ارثی که پدر برای فرزندان خود می گذارد ادب آنها است.

بهرامی با اشاره به اینکه تربیت در دین مبین انسان قبل از تولد آغاز می‌شود، گفت: انتخاب همسر از خانواده متدین، با ایمان، دارای نجابت و حسن خلق، نوع تغذیه و معاشرت نیز در امر تربیت مؤثر است که متاسفانه امروزه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های همسریابی مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام به تمام ریزه‌کاری‌ها در امر تربیت توجه دارد، بیان داشت: ریشه مفاسد اخلاقی، اقتصادی و مالی همه به اخلاق و ادب و تربیت ما برمی‌گردد بنابراین تربیت باید تربیت قرآنی باشد.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان عنوان کرد: تربیت و تزکیه نفس مقدم بر تعلیم است و باید در این امر اهتمام کرد چراکه پیکره جامعه را فرزندان ما تشکیل می‌دهند.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام نجفی از حوزه علمیه قم به بیان نکات آموزشی برای دختران کارکنان پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار