خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در دیدار جمعی از فعالان اربعین در امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) گفت: مسئولان و متولیان امر از حالا برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌ریزی‌ها را موکول به آینده نکنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۱۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از خادمین اربعین که در امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) برگزار شد، با بیان اینکه هر سال باید با جمعیت بیشتر و بصیرتی افزون‌تر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنیم، اظهار کرد: باید جلسات مربوط به راهپیمایی اربعین در طول سال چندبار برگزار شود و برنامه‌ریزی‌ها را به آینده موکول نکنیم.
وی افزود: باید جلسات با پیوستگی و به صورت منظم برگزار شود و از تجربه همه متولیان امر و مسئولانی که تجربه خوبی در این عرصه مهم دینی دارند، استفاده شود تا هر سال شرایط بهتری را در برپایی راهپیمایی عظیم اربعین شاهد باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید مدیریت دقیق و صحیحی در هزینه‌ها صورت بگیرد و کارهای گذشته با دقت مورد رصد قرار گیرد تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کار تقوا این است که «عقل را دانا» و «اراده را توانا» می‌کند و امام علی (ع) نیز پیغمبر (ص) را با این دو شاخصه‌ی مهم به ما معرفی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین در خصوص امام حسین (ع) می‌فرمایند خدایا حسین ما خون دلش را که همه چیزش بود، در راه تو بذل کرد تا بندگان تو را از جهالت، سرگردانی و گمراهی نجات دهد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام حسین (ع) در وصیتنامه خود فرمودند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام و منظور حضرت به این معنا بود که در این مسیر عقل، مردم را دانا می کند و به اراده آن‌ها استقامت و پایداری ببخشد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اباعبدالله الحسین (ع) می‌فرمایند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام و این یعنی مردم به جای اینکه در دنیا پرستی، مال پرستی، دزدی، چشم و هم چشمی، غیبت، دروغ، کینه توزی و رقابت‌ها نا سالم قرار گیرند، در مسیر اجرای دستورات الهی و دینی قرار گیرند.
وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در ادامه وصیتنامه خود می‌فرماید من می‌خواهم كه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منكر كنم و روش جدم و پدرم علی بن ابی‌طالب (ع) را در پیش گیرم و این فرمایش حضرت به معنای هدایت، تقویت اراده انسان‌ها در راه حق و روشن کردن افکار و اندیشه‌های انسان‌ها است.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا یک حادثه خلق نکرد، بلکه جریان آفرید و برای این جریان پایانی نخواهد بود و این جریان تاریخ را در می‌نوردد، غدیر را به انتظار وصل می‌کند و زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم می‌آورد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها