خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت اسدیه:

وحدت امری واجب در جامعه اسلامی/اتحاد مدافعین حرم به سیطره داعش پایان داد

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه بیرجند گفت: علت اینکه سیطره ی داعش پایان یافته همین اتحاد حقیقی مدافعین است چراکه روش و منش پیروان داعش با اخلاق راستین پیامبر منافات داشت.
کد خبر: ۸۹۵۸۲۸۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مولوی عبداللهی با سخنرانی در همایش «محمد، بشیر وحدت» که با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه ی مشهد، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از علمای شیعه و سنی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، بیان داشت: تولد و ظهور نبوت حضرت محمد (ص) در جامعه ای بود که اعراب با خشونت تمام زندگی می کردند به عنوان مثال فرزندان و جگر گوشه های خود را زنده به گور می کردند اما پیامبر با نبوت خود جامعه ای درست کرد که جهان از آن متحیر ماند و خداوند او را رئوف و رحیم معرفی کرد و با این حرکت پیامبر حتی سرسخت ترین کفار و مخالفان در برابر اسلام سر خم کردند.

وی افزود: پیامبر در تمام امور اجتماعی و انفرادی برای فرزندان، زنان، مردم و حتی مخالفان برنامه داشت و او کسی بود که نسبت به اطفال محبت می کرد، حسنین را بر روی دوش خود نشانده و با آنان مهربان بود. او به راستی رحمه للعالمین بود. ترحم ایشان به قدری زیاد بود که حتی درباره ی ذبح حیوان هم قانون داشت و این محبت وصف برانگیز پیامبر در دوران خشونت و جاهلیت ظهور و بروز پیدا کرد.

امام جمعه شهر اسدیه بیرجند عنوان کرد: خداوند قبل از اینکه درباره وحدت امر کند به تقوا دستور می دهد یعنی وحدت آنقدر مهم است که باید در رابطه با نهادینه کردن آن از خدا ترسید و برای اسلام و مسلمین دل سوزاند و کسی که وحدت ندارد دلسوز اسلام نیست.

وی  ادامه داد: وحدت نزد خداوند بسیار ارزش داشته و بدون تقوا امکان پذیر نیست؛ وحدت امری مصلحتی و تاکتیکی نیست بلکه یک واجب است که در طول تاریخ اسلام با چالش های گوناگون مواجه شده و باید در جامعه نهادینه شود.

  امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) مصداق رحمت و رأفت است باید اوامر و نواهی الهی را جدی بگیریم تا وحدت در جامعه نهادینه شود.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: علت اینکه سیطره ی داعش پایان یافته همین اتحاد حقیقی مدافعین است چراکه روش و منش پیروان داعش با اخلاق راستین پیامبر منافات داشت.

وی اظهارداشت: آیا اینان با اسرائیل و ظالمانی که در میانمار به کشتار مسلمانان پرداختند، جنگیدند؟! کجا چنین چیزی داریم که انسان را زنده زنده بسوزانند؟! پیامبر برای جنگیدن هم قانون مطرح می کرد و در نتیجه سنی و شیعه در برابر آنها متحد شدند و به عقیده ی من باید برا ی نهادینه شدن وحدت در جامعه سعی و تلاش کرده و همت و دقت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها