جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان گفت: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و روشنگری های علما حضور بانوان در جامعه‌ پر رنگ شده است، بانوان باید هوشیار باشند چرا که دشمن قصد دارد از عدم حضور آنها در مناسبات ملی و‌ مذهبی بهره‌برداری کند
کد خبر: ۸۹۵۸۲۶۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، جشن سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) با حضور جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان، امام جمعه مسجد صدیق اکبر و جمعی از بانوان صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) شهرستان در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین علی جاودان فر جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان در این مراسم با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در جامعه با توجه به باور‌های غلط، اظهار کرد: امروزه به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با روشنگری‌هایی که توسط علمای تشیع و تسنن صورت گرفت، حضور بانوان در جامعه پر رنگ شده است.

وی افزود: امروز بانوان در نقاط مختلف کشور در حال تحصیل در مقاطع عالی هستند که این نشان از اهمیت دادن به این قشر از بانوان در جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دشمن قصد دارد از عدم حضور بانوان در جامعه و مناسبات ملی و مذهبی، بهره برداری کند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان با اشاره به نقش تربیتی، فرهنگی و ادبی بانوان در خانواده، به بانوان توصیه کرد تا آسیب‌های موجود در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای که توسط دشمنان نظام در حال ترویج است، جدی گرفته شود.

جاودان فر اضافه کرد: زنان در جامعه دارای نقش کلیدی هستند که می‌توانند از فرزندان مقابل آسیب‌های اجتماعی مواظبت کنند چرا که دشمن قصد دارد با گسترش آسیب‌ها در جامعه، میان جوانان نظام اسلامی فاصله ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی زمان بر و ریشه دار است، افزود: دشمن نقشه‌ها و اهداف خود را به صورت آهسته به جامعه القا می‌کند لذا می‌طلبد بانوان در این عرصه هوشیار‌تر عمل کنند.

مولوی حقانی امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان نیز در این مراسم با توجه به اینکه در شان یک زن مسلمان نیست که عضوی از بدن وی در معرض دید نامحرم قرار گیرد، گفت: ایمان دارای چندین شعبه است و حیا بالاترین شعبه از شعبه‌های ایمان قرار دارد.

وی افزود: امروزه کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها در سایه ترویج شبکه‌های اجتماعی از هم پاشیده است، و سلب اعتماد اعضای خانواده از یدکدیگر و کمرنگ شدن نقش‌مرکز محبت جامعه که خانواده است را از آسیب‌های فضای مجازی برشمرد.

امام جمعه مسجد صدیق اکبر ادامه داد: دین سپری است که انسان‌ها را آسیب‌های جامعه در امان می‌دارد پس هر کس با دین و قرآن مأنوس شد، هرگز آسیب نخواهد دید.

مولوی حقانی با اشاره به آغاز هفته وحدت و دعوت قرآن کریم به وحدت، گفت: هر کس به دین عمل کرد و اعتقاد داشت، در منجلاب و مسیبت‌های متعدد گرفتار نمی‌شود.

وی با توجه به سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)، یاد آور شد: پیامبر عظیم الشأن اسلام به محمد امین و حضرت خدیجه (س) به طاهر و پاک دامنی در بین مردم شهرت داشتند.

امام‌جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان افزود: حاصل ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س)، چهار فرزند دختر و دو فرزند پسر بود و نسل پیامبر (ص) از سوی حضرت فاطمه (س)، گسترش یافت.

مولوی حقانی با اشاره به اینکه هیچ یک از ازدواج‌های پیامبر اسلام (ع) اتفاقی نبوده است، ادامه داد: ازدواج پیامبر مقدمه‌ای برای تثبیت اسلام بود و حضرت خدیجه (س) مانند کوه‌پشت حضرت محمد (ص) بوده است.

شایان ذکر است در پایان از تعدادی از بانوان بسیجی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
ارسال نظرات