خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو خبر داد؛
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو از برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی در مهد قرآن این شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۲۱۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدعلی قلی‌زاده با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان برای خانواده‌ها، مهدهای قرآن را محلی برای رشد کودکان و آشنایی آن ها با قرآن و مضامین قرآنی دانست و افزود: مهد قرآن اسکو با مدیریت  عاشقی برنامه‌های متنوعی برای کودکان و حتی بزرگسالان دارد و توانسته است موفقیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت قاریان و حافظان قرآنی کسب نماید.

وی با اشاره به ضرورت تدبر در قرآن و برگزاری کلاس‌هایی در این خصوص، از شرکت بیش از ٥٠ نفر در آزمون سراسری قرآن در سال جاری خبر داد.

 مدیر مسئول مهد قرآن اسکو هم گفت: مهد قرآن کریم شهرستان اسکو به منظور ترویج فرهنگ قرآن‌ کریم و انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن‌، برنامه‌های متعدد قرآنی از نظر آموزشی، تبلیغی و ترویجی را تا‌ کنون اجرا کرده است.

عاشقی در ادامه افزود:در این راستا یکی از برنامه‌هایی که این مرکز به طور ثابت در دستور کار خود قرار داده است، برپایی جلسات قرائت قرآن‌ کریم، روزهای جمعه در مسجد حنفیه شهرستان اسکو است که در قالب جلسات سنتی زیر نظر آقای محمد مقیمی برای نوجوانان و عموم برپا می‌شود.

هم‌چنین واحد بانوان مهد قرآن برنامه‌های آموزشی مانند روخوانی، روان‌خوانی قرآن کریم، مفاهیم، تجوید و غیره را برگزار می‌کند. برای آقایان نیز به طور دوره‌ای برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها به طور ثابت کرسی‌های تلاوت و جلسات قرآنی به صورت سنتی هر هفته در مسجد جامع سبزه میدان اسکو بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌ شود.

گفتنی است، مهد قرآن‌ کریم شهرستان اسکو زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سبزه میدان، روبه‌روی مسجد جامع سبزه میدان واقع شده است و امید آن می رود در سال آتی شاهد افتتاح اولین طبقه ساختمان واقع در شهرک ولی عصر (ع) باشیم.

 

ارسال نظرات