سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با صدور اطلاعیه ای ضرورت توقف انتشار آگهی‌های تبلیغاتی پیش فروش خودرو شرکت داتیس خودرو ایرانیان به عنوان نمایندگی خودروهای شرکت هیکو اسپورتیو(ولوو) را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۷۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اطلاعیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به شرح زیر است:

بر اساس نامه شماره 95400/60 مورخ 24/4/1396مرکز اصناف و بازرگانان ایران (مرجع رسمی صدور گواهی نمایندگی شرکت‌های خارجی) امکان صدور گواهی نمایندگی برای شرکت‌های تیونینگ از جمله شرکت هیکو اسپورتیو وجود نداشته و اقدام این شرکت در معرفی خود به عنوان نمایندگی خودروهای هیکو اسپورتیو(تیونینگ نشان تجاری ولوو) مصداق بازر تبلیغات خلاف واقع موضوع ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و موجبات اغواء و اضرار به مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد.

خودروهای معرفی شده ازجانب شرکت داتیس خودرو ایرانیان، از جمله خودروهایی است که فاقد تأییدیه‌های لازم جهت ثبت سفارش و ورود به کشور بوده و این شرکت فاقد هر گونه مجوز پیش فروش برای خودروهای مورد اشاره است.

انتشار و درج آگهی‌های تبلیغاتی شرکت داتیس خودرو ایرانیان، فاقد وجاهت قانونی است ‌و سبب افزایش نارضایتی و شکواییه‌های مردمی مرتبط با عدم ایفای تعهدات این شرکت خواهد شد.

ارسال نظرات