پژوهشگر و مدرس کلام اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
محمد رضا هاشمی گفت: مسلمانان می توانند با وحدت و محوریت قرآن و محبت اهل بیت(ع) بیش از گذشته با همدلی و اتحاد توطئه بدخواهان ودشمنان را نقش برآب کنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۱۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
 محمد رضا هاشمی مبلغ، پژوهشگر و مدرس کلام اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت:  ایام خجسته ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) ورییس مکتب تشیع امام جعفر صادق (ع) را تبریک می گویم.
وی افزود: مقوله وحدت مسلمین از مسائل ضروری است که امت اسلامی باید همواره به آن توجه ویژه داشته باشد تا از رهگذر آن توطئه دشمنان اسلام خصوصا دستگاه استکبار جهانی ، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان تکفیری آنها با شکست روبرو شود.
هاشمی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می تواند به معنای واقعی موجب هم افزایی مسلمانان جهان شود مسئله محور قرار گرفتن محبت و فضائل اهل بیت (ع)است. فضائل ومحبت اهل بیت (ع) از جمله مشترکات مهمی است که مورد اتفاق شیعه وسنی بوده و در نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
مبلغ، پژوهشگر و مدرس کلام اسلامی تصریح کرد: با مطالعه منابع مهم حدیثی وتفسیری  اهل سنت می توان به وضوح این مطلب را مشاهده کرد که از دیرباز در آثار عالمان دینی اهل سنت به شکل گسترده به مناقب اهل بیت (ع) پرداخته شده است.بطور مثال منابع مهمی چون مستدرک الصحیحین حاکم نیشابوری،معجم الکبیر طبرانی، مسند احمد حنبل، دارالمنثور سیوطی، شواهد التنزیل حاکم حسکانی و غیره  روایات مربوط به فضائل اهل بیت (ع) را منعکس کرده اند.
هاشمی بیان داشت: نکته جالبی که خوب است اینجا متناسب با بحثم عرض کنم این است که در طول تاریخ برخی از علمای اهل سنت  براساس احادیث نبوی کتاب هایی مستقل در موضوع مناقب و فضایل امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت (ع) تالیف کرده اند. به عنوان نمونه می توان به کتاب خصائص امیرالمومنین نسائی، فرائد السمطین جوینی ،مناقب خوارزمی ،مناقب ابن مغازلی وینابیع الموده قندوزی حنفی اشاره کرد.
وی گفت: علامه مناوی از علمای اهل سنت در شرح حدیثی در مورد اهل بیت (ع) می نویسد:همانگونه که کشتی نوح نجات بخش اهل آن بود پیامبر(ص) نیز دستور داده تا مردم برای رسیدن به نجات به اهل بیت(ع) تمسک کنند(فیض القدیر،ج 2،ص 519).
هاشمی اظهار داشت: حضور مشترک برادران اهل سنت وشیعه در جشن میلاد اهل بیت (ع) ، عزاداری امام حسین(ع) ،پیاده روی اربعین و زیارت حرم امامان معصوم(ع) می تواند از مصادیق بارز اتحاد مسلمین با محوریت اهل بیت(ع) باشد.
وی در خاتمه تاکید کرد: بنابراین همانگونه که بزرگان دینی و مقام معظم رهبری تاکید نموده اند مسلمانان می توانند با وحدت و همانطور که بیان شد با محوریت قرآن و محبت اهل بیت(ع) بیش از گذشته با همدلی و اتحاد توطئه بدخواهان ودشمنان را نقش برآب کنند.
ارسال نظرات