هراتی جوان بسیجی در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد

تأسیس نانوایی و آشپزخانه در قصرشیرین به همت موکب اربعین

هراتی گفت: منطقه را مورد بررسی قرار دادیم تا مکانی نزدیک به منطقه زلزله زده برای اسکان موقت و کمک به زلزله زدگان بیابیم، که زیرساخت‌های آن آماده باشد در نتیجه در قصر شیرین مستقر شدیم.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۸۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
هراتی جوان بسیجی اهل اراک در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج عنوان کرد: موکب حضرت رقیه که از استان مرکزی است دو روز بعد از اربعین حسینی به نجف برگشتند، که در هنگام وقوع زلزله در مسیر بودند و متوجه زلزله نشدند. نزدیک صبح بود که به اراک رسیدیم با اعلام آمادگی به منطقه زلزله زده اعزام شدند.
وی در پیرامون موکب گفت: حدود سه عدد موکب با ۱۶۰ نفر نیرو به منطقه زلزله زده اعزام شدیم، که این موکب‌ها در قصر شیرین و جهاد کشاورزی استقرار یافت.
هراتی در توضیح این مطلب افزود: منطقه را مورد بررسی قرار دادیم تا مکانی نزدیک به منطقه زلزله زده برای اسکان موقت و کمک به زلزله زدگان بیابیم، که زیرساخت‌های آن آماده باشد در نتیجه در قصر شیرین مستقر شدیم.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای زلزله زدگان بیان کرد: در ابتدا در منطقه قصر شیرین نانوایی و آشپزخانه تأسیس کردیم و از روز اول بعد از زلزله حدود پنج هزار غذای گرم در بسته‌های هشت تایی و نیز نان شیرمال پخته و در روستا‌ها توزیع کردیم. همچنین کمک‌های مردمی را دسته بندی کردیم و بر حسب نیاز روستای شناسایی شده با کمک شورا‌ها و خود مردم اجناس مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرارمی‌دادیم.
هراتی در پایان یادآورشد: اقدامات کمک رسانی به زلزله زدگان در مرحله اول پایان یافت.
ارسال نظرات