خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: با توجه به تهدیداتی که استفاده نادرست از فضای مجازی برای قشر نوجوان و جوان دارد، ارتقا سطح سواد رسانه در مقابله با جنگ نرم نقش کلیدی ایفا می کند.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۹۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

مهدی صادق پور در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به بحث رویارویی با جنگ نرم اظهار داشت: پس از تأکیدات رهبری در خصوص مقابله با جنگ نرم دشمنان، سپاه و بسیج این موضوع را با حساسیت زیاد و به صورت جدی دنبال کردند.
وی افزود: ابزارهای جدیدی که در سال های اخیر مورد استفاده جوانان و نوجوانان قرار می گیرد به ویژه فضای مجازی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، آسیب های زیادی را به این قشر وارد می کند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی تهدید جدی برای قشر نوجوان و جوان ما به شمار می رود و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق آن جنگ نرم گسترده ای را علیه این نظام پیگیری می کنند نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم.
صادق پور ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این زمینه می تواند موثر واقع شود، ارتقا سطح سواد رسانه است که به دلیل اهمیت موضوع این مهم در دستور کار ما قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه های متنوعی به منظور افزایش سطح سواد رسانه در دستورکار داریم که امید است با اجرای این برنامه ها بتوانیم بخشی از اهداف مدنظر را محقق کنیم.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به اعزام دانش آموزان برای اردوی راهیان نور تصریح کرد: برگزاری این اردوها برای دانش آموزانی که دوره جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، می تواند در آشنایی هر چه بیشتر آنان با این دوران مقدس و مجاهدت هایی که رزمندگان و شهدا در آن دوران انجام دادند اثرگذار است.
صادق پور با بیان اثرگذاری معنویات در رویارویی با جنگ نرم دشمنان گفت: هر اندازه بیشتر به مباحث مرتبط با معنویات در بین قشر نوجوان و جوان بپردازیم، قطع به یقین این قشر بهتر می تواند با جنگ نرم مقابله کند.
وی بیان کرد: حضور این قشر در مراسم های مختلف ماه های محرم و صفر در افزایش سطح معنوی جوانان و نوجوانان اثرگذار است بنابراین همین امر نشان می دهد با ارتقا سطح معنوی این قشر می تواند گام های موثری در حوزه مقابله با جنگ نرم برداشت.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مراسم های معنوی از جمله کارهای فرهنگی است که بسیاری از توطئه های دشمنان را نقش برآب می کند.
صادق پور یادآور شد: برگزاری نشست های بصیرتی-فرهنگی، یادواره های شهدا در محلات و کارگاه های آموزشی در مدارس برای دانش آموزان و والدین آنها از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با جنگ نرم در دستورکار داریم.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها