خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید دانشگاههای قزوین تأکید کرد:
مسئول بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: به منظور رویارویی با جنگ نرمی که دشمنان این نظام مقدس علیه ما دنبال می کنند باید نیازسنجی لازم برای تولید محتوا را در اولویت قرار دهیم تا برنامه های اجرایی اثرگذارتر باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۹۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

مهدی نجاتی آتانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین اظهار کرد: در حوزه رویارویی با جنگ نرم تاکنون فعالیت های زیادی انجام گرفته و بسیج اساتید هم از این قاعده کلی مستثنی نبوده است.
وی افزود: بسیج اساتیدافرادی را که توان فعالیت در این حوزه را داشتند، شناسایی کرد و کارگاه مقدماتی و تخصصی برای آنها برگزار کرده است.
مسوول بسیج اساتید دانشگاههای استان قزوین اضافه کرد: در یک مرحله عمومی 250 نفر از اساتید عضو بسیج استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بادر کارگاه عمومی جنگ نرم شرکت کردند.
نجاتی ادامه داد: از مجموع افراد شرکت کننده در این مرحله آموزش عمومی، 15 نفر از افراد شاخص برای حضور در دوره تکمیلی که در تبریز و مشهد برگزار شد، انتخاب شدند تا آموزش های بیشتری را در زمینه رویارویی با جنگ نرم دریافت کنند.
وی عنوان کرد: این افراد به عنوان فرماندهان حوزه جنگ نرم تمام آموزش های لازم را دریافت کرده و از ظرفیت آنان در صدا وسیمای مرکز قزوین و رده های مختلف بسیج استفاده می شود.
مسوول بسیج اساتید استان قزوین تصریح کرد: تاکنون همایش های مختلفی در حوزه رویارویی با جنگ نرم برای اساتید دانشگاه های استان و خانواده های آنان برگزار شده است.
نجاتی با اشاره به برگزاری همایش خانواده و رسانه های نوین گفت: در این همایش 450 نفر از اساتید و خانواده های آنان حضور داشتند و با موضوعات مرتبط با آسیب های شبکه های اجتماعی و راهکارهای مدیریت استفاده از رسانه و کاهش آسیب های آن آشنا شدند.
وی بیان کرد: دشمنان این نظام مقدس همواره سعی دارند با برنامه های متنوع و جذاب جوانان را به سمت خود جذب کرده و از مسیر انقلاب منحرف کنند بنابراین برای تحقق این هدف شوم خود از ابزارهای مختلف مانند ماهواره و شبکه های مجازی استفاده می کنند.
مسوول بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین افزود: برنامه هایی که توسط سازمانهای فرهنگی کشور اجرا می گردد باید جذاب لازم برای جوانان و نوجوانان را داشته باشد.
نجاتی اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم در گام نخست باید نیازهای مخاطبان را شناسایی کرده و بر اساس آن ها برنامه و تولید محتوا داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی از اقداماتی که در مقابله با جنگ نرم انجام میشود بر اساس ذهنیت برنامه ریزان ارگانهای فرهنگی است اما در عمل آن بازخوردی که باید داشته باشد را ندارد زیرا نیازسنجی لازم قبل از تولید برنامه ها صورت نگرفته است بنابراین باید قبل از اجرای هر برنامه ای نیازها و تولید محتوا بر اساس آن را بررسی کنیم.
مسوول بسیج اساتید دانشگاههای استان قزوین یادآور شد: به منظور تولید محتوای مطلوب برای رویارویی با جنگ نرم دشمنان، از یک سو شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را پیگیری می کنیم و از سوی دیگر اساتیدی را انتخاب کردیم که در دوره های آموزشی حضور یابند تا با دریافت اطلاعات و آگاهی کامل در این زمینه همکاری کنند.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها