مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش کشور ۱۰۰ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۱۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسعود شکوهی در نشست آموزشی، تخصصی روسای ادارت امور تربیتی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در سنندج برگزارشد، گفت: موضوع تربیت دغدغه‌ای همه حکومت‌ها است و این مهم برکسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به تنهایی متولی امر تربیت نیست و، اما همه ما دغدغه تربیت را داشته و داریم، عنوان کرد: تربیت زمانی اهمیت پیدا خواهد کرد که مورد توجه تمامی بهش‌های حاکمیت قرار گیرد

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محصول و نتیحه امور تربیتی در کوتاه مدت قابل عرضه ونمایش نیست، خاطرنشان کرد: خیلی از بخش‌ها می‌توانند ظرف مدت یک، دو ماه یا دوره‌ای چند ساله محصول کار خود را به روش‌های مختلف نشان دهند.



شکوهی افزود:، اما حاصل کار وزحمت امور تربیتی براحتی قابل مشاهده نیست و این نشان از حساسیت و اهمیت این موضوع است.

وی بیان کرد: اصولا همه ما در نظام آموزش و پرورش به دنبال تربیت صحیح و سالم یک انسان به تمام معنا هستیم وبرای انجام کار در این مسیر سخت وطاقت فرسا نیاز به انسان‌های توانمند داریم.



وی بیان داشت: در گذشته متاسفانه زیاد به توانمندسازی نیروی انسانی حوزه امور تربیتی توجه نشده بود، ولی در چندسال اقدام به پالایش نیروی انسانی این حوزه کردیم.

شکوهی تعداد نیرو‌های رسمی و غیررسمی در حوزه تربیتی را ۴۰ هزار نیرو ذکر کرد و افزود: تا چهار سال آینده بیش از ۲۵ درصد از نیرو‌های این حوزه بازنشسته می‌شوند برای جایگزین کردن این نیرو‌ها باید فکر اساسی شود.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش یکی از مشکلات این حوزه را کمبود نیروی انسانی خواند و گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه امور تربیتی کمبود داریم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات