مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری ویزه برنامه مولودی خوانی به مناسبت ماه ربیع الاول در سطح یک هزارل مسجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۰۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: مراسم مولودی خوانی همزمان با آغاز ماه ربیع در سطح استان کردستان آغاز شده است.

وی با اشاره به آمادگی مساجد استان برای برگزاری مولودی خوانی مولود پیامبر در این ماه مبارک افزود: مراسم مولودی‌خوانی و دف‌نوازی در بیش از یک‌هزار مسجد کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به حرکت خودجوش و مردمی در برگزاری این ویژه برنامه‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: در صورتی که مراسم‌های بزرگی قرار است در مساجد شهری یا روستایی برگزار شود هماهنگی‌های لازم با پایگاه بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، مراکز آتش نشانی و ... توسط هیات امناء انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون نفر در این مراسم‌های معنوی شرکت کنند، افزود: این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری با نهاد‌های دولتی و مردمی را برای برپایی مراسم‌های مولودی ویژه کارکنان را در بقاع متبرکه و مساجد دارد.

نوروزی با اشاره به وحدت مردم استان کردستان گفت: وحدت کلمه‌ای مورد تاکید قرآن، پیامبر و تمامی بزرگان دین است و هفته وحدت بهانه‌ای برای نشان دادن وحدت و همدلی برادران اهل تسنن و تشیع استان کردستان است و این استان فرهنگی را می‌توان به عنوان نمادی از وحدت اسلامی در جهان معرفی کرد.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات