عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اعلام بیت‌المقدس برای پایتخت رژیم صهیونیستی فرجامی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم با اشاره به طراحی آمریکا برای تضعیف کشورهای اسلامی گفت: این سیاست کلان و کلی آمریکا بود که در منطقه کشور و دولتی نباشد که بتواند حرف جدی در مقابل رژیم صهیونیستی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۲۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
خبرگزاری بسیج؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یک مسئول بلندپایه آمریکا اعلام کرد که ترامپ روز چهارشنبه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد شناخت.

این در حالی است که دو مسئول آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرده بودند که برغم اینکه ترامپ در حالی بررسی موضوع اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، انتظار می‌رود این شعار انتخاباتی خود را به تعویق بیندازد.

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که سفارت آمریکا در اراضی اشغالی را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید البته گفت: رئیس‌جمهور همواره گفته این مسئله زمان‌بر است. رئیس‌جمهور هنوز در حال بررسی این مسئله است و چیزی برای اعلام کردن نداریم.

در همین ارتباط محمدصالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت: وگو با خبرنگار ما گفت: در شرایطی قرار داریم که منطقه دچار مشکلاتی است و چالش‌هایی بین کشور‌های اسلامی ایجاد شده که البته این چالش‌ها همگی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات داعش در منطقه و بی‌ثباتی کشور‌ها و جنایت‌هایی که صورت گرفته منجر به تضعیف برخی از کشور‌ها و از دست رفتن منابع و منافع مسلمین شده است.

جوکار با اشاره به طراحی آمریکا برای تضعیف کشور‌های اسلامی عنوان کرد: این سیاست کلان و کلی آمریکا بود که در منطقه کشور و دولتی نباشد که بتواند حرف جدی در مقابل رژیم صهیونیستی داشته باشد.

وی اضافه کرد: از یک‌سو پیگیری کردند برای اینکه جبهه سازش با رژیم صهیونیستی بر سر میز مذاکره بنشینند. البته مذاکرات تاکنون بوده، پروتکل‌هایی تنظیم کردند برای خودشان و این شرایط را به گونه‌ای ایجاد کردند که همان ائتلاف عبری-عربی-غربی موردنظرشان در سطح منطقه شکل بگیرد.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس با اشاره به برنامه ترامپ برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که در حال حاضر کشور‌های منطقه دچار ضعف شده‌اند و آن‌ها در پی این هستند تا از این ضعف برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

جوکار ادامه داد: شاید رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط کنونی چنین چیزی را هم اعلام کند، ولی مسلما هیچ مسلمانی حاضر نیست چنین چیزی را بپذیرد و به رسمیت شناخته شدن این موضوع توسط کشور‌های دیگر قابل قبول نخواهد بود و زیر بار چنین چیزی نخواهند رفت و آمریکا این خواب را به گور خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌های اسلامی اگر اتحاد داشته باشند و نیرو‌های مقاومت مورد حمایت قرار بگیرند، قدر مسلم ما شاهد نابودی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک خواهیم بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پایان گفت: ما خواستار آن هستیم که چنین موضوعی در سطح منطقه اتفاق بیفتد و در آینده نزدیک شاهد باشیم که بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین آزاد شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار