نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس مطرح کرد
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامیگفت: مجلس در حال اصلاح قانون و ارتقای سهم اشتغال معلولان از 3 درصد به 5 درصد است و با اجرایی شدن آن به‌طور قطع مشکل این افراد به‌مراتب کمتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۱۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین که در اراک برگزار شد با اشاره به نقش تأثیرگذار معلولین در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: معلولیت ممکن است محدودیت ایجاد کند، اما به‌طور چنین افرادی در برخی زمینه‌ها توانمندی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

وی بابیان اینکه معلولین ظرفیت‌های نهفته بسیاری دارند، افزود: برخی افراد معلول باوجود مشکلات جسمانی، با عزم و اراده در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و اقتصادی درخشیده‌اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین باید این استعدادها را کشف کرده و با ایجاد فرصت مناسب، زمینه را برای بهره‌برداری از خدمات آن‌ها در جامعه مهیا سازند.

کریمی بیکاری را از دغدغه‌های جامعه امروز دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های امروز کشور معضل بیکاری است و معلولین هم از این امر مستثنی نبوده و با این مشکل دست به گریبان هستند، و براساس قانون سه درصد از اشتغال جامعه باید به معلولان اختصاص داده شود اما اکنون مجلس در حال اصلاح این قانون و ارتقای این سهمیه از 3 درصد به 5 درصد است و با اجرایی شدن آن به‌طور قطع مشکل این افراد به‌مراتب کمتر خواهد شد.

وی افزود: امروزه بخش عمده نگهداری و پرورش معلولان بر عهده سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها است، دولت باید از این مجموعه‌ها حمایت کند، زیرا بخش عمده‌ای از این فعالیت عظیم به‌وسیله متصدیان و خیران حامی این مؤسسات انجام می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان یکی از عمده‌ترین مشکلات است که در همین راستا ایجاد بستر مناسب برای تردد این افراد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات درخواستی ما در رابطه با کاهش تعرفه‌های درمانی معلولان است که بسیار اندک و ناکافی ابلاغ شده و متأسفانه کفاف اداره امور این افراد را نمی‌دهد و از دولت انتظار داریم که در این راستا سیاست‌های حمایتی بیشتری را اعمال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات