سهیلا جلودارزاده در آئین تجلیل از معلولان نخبه شهرستان ری:
خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در مجلس شورای اسلامی، بدترین نوع معلولیت را معلولیت فکری و دست اندازی و دزدی مدیران از بیت المال دانست.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۸۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در  مجلس شورای اسلامی، در آئین تجلیل از معلولان نخبه شهرستان ری که به مناسبت روز معلولان برگزار شد، بدترین نوع معلولیت را معلولیت فکری دانست و گفت: افرادی هستند که برای حرکت روی پاهای خود مشکل دارند، از لحاظ دست، چشم و ... معلولیت دارند اما مشکل فکری و انحراف عقیدتی ندارند، در حالی که برخی افراد از لحاظ جسمانی معلولیت و مشکلی ندارند اما از لحاظ فکری دچار معلولیت هستند. وی ادامه داد: مسئول دزد دارای معلولیت فکری است که به جای خدمت کردن خیانت می کند اما معلولی که از موهبت الهی سلامت محروم است  خوب فکر می کند و به هزاران نفر در راه رفتن و زندگی کمک می کند. وی با اشاره به موسوی مدیرعامل کارخانه تولید مواد شوینده بهداشتی و آرایشی فیروز، افزود: این کارخانه یکی از بهترین کارخانه های خاورمیانه است که حرف اول را در دنیا می زند و مدیریت آن را یک معلول بر عهده دارد که علاوه بر هزاران نفر، در   سطح کشور 400 معلول را نیز استخدام کرده است.

جلودارزاده، با قدردانی از پرسنل سازمان بهزیستی، اظهار داشت: کسانی که به معلولان خدمت می کنند، سیره معصومین(ع) را سرلوحه کار خویش قرار داده اند و در مسیر بندگی خدا خدمت می کنند.

وی با اشاره به مادری که 27 سال از فرزند معلول خود پرستاری می کرد و بعد از مرگ فرزندش با وجودی که از بسیاری مشکلات و محدودیت ها خلاص شده بود، اما اظهار می کرد نگهداری از یک معلول برایم نعمت و مایه خیر و برکت خداوندی بوده است، اذعان کرد: پرستاران زیادی در مراکز مختلف نگهداری معلولان در بهزیستی و سایر مراکز خدماتی و درمانی به طور شبانه روزی خدمت می کنند که ما تحمل یک ساعت ماندن در این مراکز را نداریم و باید از این عزیزان تجلیل کرد.    

مسئول تدوین سیاست‌های کلان نظام در مورد خانواده در کمیته بانوان مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: وظیفه دولت ها در حمایت از معلولان قرار دادن وسایل و امکانات بهتر زندگی کردن در اختیار آنها است اما بعضی وقت ها این موضوع دچار غفلت واقع شده است. سال ها است که موسسات و شرکت ها و ارگان ها موظفند درصدی از نیروی کار خود را از جامعه معلولان انتخاب کنند اما وقتی نماینده مردم به آنها نامه می دهد که یک معلول را استخدام کنند می گویند ما تعدادی نیروی مازاد داریم و امکانات نداریم. این قانون سال هاست اجرا نمی شود که امیدواریم با تصویب لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی مشکلات این عزیزان حل شود در همین راستا فراکسیون مسئولان را تشکیل دادیم و قول می دهیم 50 امضاء جمع کنیم تا قوانین مربوط به معلولان سریع تر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

 

نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات