رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر گفت: اداره اوقاف به عنوان حافظ موقوفات عمل کرده و نیت واقف را عملی می‌کند و همه درآمدهای موقوفات در محل مورد نظر واقف هزینه می‌شود دخل و تصرفی نداریم حتی حقوق کارکنان اوقاف توسط دولت پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده با اشاره به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شبستر در مدیریت جدید اظهار کرد: با تلاش و پیگیری کارکنان زحمتکش این اداره شاهد تحول اساسی در موقوفات و خصوصاً بقاع متبرکه شهرستان شبستر هستیم.

وی ادامه داد: امام‌زاده داود(ع) شندآباد که با مشکلات و حاشیه‌های بسیاری مواجه شده و عملیات عمرانی در آن کاملاً متوقف شده بود به همت هیئت امنا و رایزنی‌های انجام شده، ساخت و ساز در آن آغاز شد.

حجت الاسلام تقی زاده اضافه کرد: کار ساخت امامزاده داود شندآباد تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوری که همه آجر کاری‌های آن از صفر تا صد به پایان رسیده و همچنین آسفالت و نصب ایزوگام نیز تکمیل شده است.

وی با قدردانی از همکاری مردم و خیرین شندآباد اظهار داشت: مردم این شهر دوستدار اهل بیت(ع) هستند و در موضوع امام زاده سنگ تمام گذاشتند و لازم است از حرکت خود جوش مردم و خیرین در اجرای عملیات عمرانی امام زاده داود قدردانی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر با اشاره به مأموریت‌های اصلی این اداره ابراز داشت: اداره اوقاف با اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث واگذاری موقوفات و عمل به نیات واقف ارتباط دارد.

حجت تقی‌زاده عنوان کرد: این اداره با 856 مورد موقوفه و با بیش از 1300 رقبه در سطح شهرستان، بر اساس قانون و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه حفظ و نگهداری و تثبیت و صیانت از املاک اوقافی را بر عهده دارد.

وی با تشریح روند و میزان پیشرفت احداث و نوسازی امام زاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان افزود: آجر چینی و دیوار چینی این امامزاده به اتمام رسیده و در حال رایزنی برای نصب پنجره‌های آن هستیم که این امر نیز کمک و مساعدت خیرین رامی‌طلبد که امیدوارم اهالی خونگرم و صمیمی منطقه صوفیان همچون گذشته ما را یاری کنند.

حجت تقی‌زاده با اشاره به برخی شبهات در خصوص حوزه وقف تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان حافظ موقوفات عمل کرده و نیت واقف را عملی می‌کند. تمام درآمدهای موقوفات در محل مورد نظر خود واقف هزینه می‌شود، اداره اوقاف در این موارد دخل و تصرف ندارد و حتی حقوق کارکنان اوقاف نیز از سوی دولت اعطا می‌شود.

وی با بیا اینکه آستان مقدس امام زاده سید حسین کوه کمری تیل از توابع بخش تسوج نیز جزء بقاع متبرکه شاخص شهرستان شبستر است عنوان کرد: عملیات ساخت آن نیز به همت اهالی و هیئت امناء به ویژه حجت الاسلام خاکی به اتمام رسیده که امیدوارم به‌زودی شاهد بهره برداری از این بقعه متبرکه باشیم.

حجت تقی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باید امر رهبر انقلاب را در زمینه بقاع متبرکه جامه عمل بپوشانیم که فرمودند بقاع متبرکه و امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود که این مهم با همت و همکاری مردم و این اداره تحقق می‌یابد.

ارسال نظرات