کارشناس فرهنگی آستان قدس رضوی یکی از مهم‌ترین علل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در انجام رسالتش را اخلاق پسندیده‌ی آن حضرت برشمرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۵۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
جشن وحدت در سپاه درگز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج درگز، جشن هفته وحدت با حضور کلیه پایوران و سربازان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد رضا اصغری در جشن هفته وحدت که با حضور کلیه پایوران و سربازان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، یکی از مهم‌ترین علل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در انجام رسالتش را اخلاق پسندیده‌ی آن حضرت برشمرد و گفت: رسول اکرم (ص) در رفتار خود با مردم بسیار نرم خو، ملایم و حلیم و بردبار بود.

وی با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران (فَبِما رَحْمَة مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ...) در خصوص اخلاق پیامبر اکرم(ص) افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید‌ ای پیامبر به موجب رحمت الهی نسبت به مردم مهربان و نرم شدی و اگر اینگونه نبود و خشن و سنگدل می‌بودى، همه از اطراف تو، پراکنده مى شدند.

حجت الاسلام اصغری رفتار پیامبر(ص) را الگو خواند و گفت: رفتار، کردار و سیره پیامبر (ص) بهترین الگو برای ما است و همه‌ی ما باید سعی و تلاشمان این باشد که همانند ایشان عمل کنیم.

وی افزود: اخلاق در نظر رسول اکرم(ص) از چنان اهمیتی برخوردار بود که در پاسخ عثامه در این خصوص، اخلاق را بهترین هدیه‌ی خداوند دانست و بهترین چیزی که به مردم عطا شده، اخلاق خوش است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: خداوند می‌فرماید برای افراد خوش اخلاق پاداشی است همانند پاداش کسانی که روز را روزه می‌گیرند و شب را به نماز می‌گذرانند.

حجت الاسلام اصغری یکی دیگر از خصوصیات پیامبر(ص) را دعوت مسلمین به روزی حلال خواند وگفت: پیامبر(ص) مسلمانان را به کار کردن دعوت می‌نمود و از سستی و تنبلی باز می‌داشت و کارگران را بسیار دوست می‌داشت تا جائیکه بر دستان او بوسه می‌زد.

وی با اشاره به حدیثی در این خصوص افزود: عبادت ۷۰ جزء دارد که بهترین آن‌ها کسب روزی حلال است.

خاطر نشان می‌شود در پایان این مراسم سید محمد طباطبایی مداح اهل بیت(ع) در مدح رسول اکرم (ص) اشعاری را ذکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها