امام جمعه اردکان:

مراسم روز دانشجو باید فریادگر پیام خون شهدای دانشجو باشد

امام جمعه اردکان در جمع دانشجویان گفت: مراسم روز دانشجو باید فریادگر پیام خون شهدای دانشجو که همان ایستادگی در برابر استکبار است باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۳۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکردر جمع دانشجویان دانشگاه اردکان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع)، روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم احترام به قشر دانشجو است.
وی گفت: در شانزدهم آذر سال 1332 معاون وقت رئیس جمهور آمریکا چند ماه پس از کودتای 28 مرداد به قصد دخالت مجدد در امور کشور ما سفری به ایران داشت و عده ای از مردم و دانشجویان دانشگاه تهران به این سفر اعتراض کردند و در این میان سه دانشجو به شهادت رسیدند. فلسفه روز دانشجو اعتراض به استکبار بوده است. گاهی مراسم های روز دانشجو به گونه ای حزبی و جناحی می شود که مردم فراموش می کنند که این روز به چه مناسبتی بوده است.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: روز دانشجو مظهر ایستادگی دانشجویان در برابر دشمنان و استکبار و در رأس آن آمریکا بوده است امروز هم روز دانشجو باید اینگونه باشد. مراسم هایی که در این روز برگزار می شود باید پیام خون شهدای دانشجو که ایستادگی در برابر استکبار است را فریاد کنند.
وی گفت: هدف اصلی از روز دانشجو اعتراض به دخالت های آمریکا در امور ایران بوده است که نباید این هدف فراموش شود بلکه باید همیشه در میان مردم و دانشجویان زنده باشد.
حجت الاسلام شاکر از دانشجویان خواست که قدر جوانی، شور و نشاط خود را بدانند و در راه کسب عشق آسمانی و واقعی که هدف از خلقت هم همین است گام بردارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار