در همایش پیامبر رحمت، محور وحدت عنوان شد؛

تفرقه افکنی سیاست کثیف غرب برای مقابله با اسلام/ وحدت مذاهب موجب نابودی نقشه های استکبار جهانی است

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: استکبار جهانی با سرکردگی اسرائیل و آمریکا سعی دارد تا با ایجاد اختلاف موجب دودستگی میان مسلمین و تخریب آموزه های دینی در جهان اسلام شود
کد خبر: ۸۹۵۷۴۹۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرنگار بسیج از سرباز، به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، همایش "پیامبر رحمت، محور وحدت" با حضور پرشور علمای شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسئولین شهرستان سرباز در محل دانشگاه پیام نور راسک برگزار شد.
وحدت رمز پیروزی بر استکبار جهانی است

در این مراسم حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با اشاره به برکات معنوی میلاد نبی مکرم اسلام، وحدت و همدلی را رمز پیروزی و موفقیت مسلمین در جهان دانست و گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حاصل اتحاد و همدلی همه اقوام و مذاهب کشور بود و پس از آن نیز سالهاست که این اتحاد مثال زدنی مردم مسلمان شیعه و سنی ایران اسلامی به ویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان موجب حفظ نظام و خنثی شدن شیطنت‌ها و هجمه‌های توطئه برانگیز دشمنان شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم علما و روحانیون در حفظ وحدت و برادری، افزود: در راه تحقق این موضوع مهم، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت نقش مهمی دارند چرا که این سرمایه‌های اسلام می‌توانند با روشنگری و بیان مشترکات دینی موجب استحکام وحدت و خنثی شدن نقشه‌های تفرقه افکنانه دشمنان شوند.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور حفظ وحدت را نقطه اوج جهان اسلام دانست و بیان کرد: استکبار جهانی با سرکردگی اسرائیل و آمریکا سعی دارد تا با ایجاد اختلاف موجب دودستگی میان مسلمین و تخریب آموزه‌های دینی در جهان اسلام شود.

استکبار به دنبال بدنام کرده اسلام است

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت، اذعان داشت: وحدت اقوام و مذاهب استان سیستان و بلوچستان بی نظیر و مثال زدنی است، مردم شیعه و سنی این استان در طول قرن‌ها در کنار هم با حفظ وحدت و همدلی، رحمت اسلام ناب محمدی را برای جهانیان اثبات کرده و به نمونه خوبی از برادری اقوام و مذاهب تبدیل شده اند.

وی افزود: نابودی داعش نمایش خوبی از قدرت وحدت میام اقوام و مذاهب اسلامی بود و به جهان ثابت کرد که اسلام دین رحمت و مهربانی است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه استکبار به دنبال نابودی اسلام ناب محمدی (ص) است، خاطرنشان کرد: فقر، گرسنگی، توطئه‌ها و تبلیغات دشمنان، اسلام هراسی و همچنین اتهاماتی که غرب به مسلمانان مانند تروریسم و خشونت می‌زند همه گوشه‌هایی از نقشه‌های شوم استکبارجهانی برای نابودی اسلام ناب محمدی (ص) و جایگزینی آن با اسلام غربی است.

وی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات موجود و خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان بر ضد اسلام ناب محمدی (ص) آن است که علمای مذاهب مختلف با بیان مشترکات دینی و یادآوری آموزه‌های اسلامی جهان اسلام را متحد کرده و تبلیغات سوء استکبار را خنثی کنند.

توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت و تشیع مسلمان نیستند

مولوی فتحی محمد نقشبندی هم با تبریک میلاد پر از نور و رحمت حضرت محمد (ص)، وحدت و برادری را تنها راه نابودی استکبار دانست و گفت: مسلمین همواره ثابت کرده اند که در برابر دشمنان مشترک با هم متحد بوده و نمی‌گذارند برخی بدخواهان موجب نابودی این دین الهی شوند.

وی افزود: علما و روحانیون وظیفه سنگین روشنگری را برعهده دارند چراکه جامعه اسلامی برای اتحاد نیازمند هم اندیشی و آگاهی عمومی است و این وظیفه ما علما و روحانیون شیعه و اهل سنت میباشد که به مردم بگوییم که هیچ گاه وحدت به معنای شیعه شدن اهل سنت و یا بالعکس آن نبوده و نیست، بلکه معنای وحدت احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر و تکیه بر مشترکات دینی است.

امام جمعه اهل سنت راسک با تاکید بر اینکه توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت و تشیع مسلمان نیستند، تصریح کرد: این نقشه استکبار است تا با حمایت مالی برخی افراد خودفروخته را جمع آوری کرده و با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات مجازی در اینترنت موجب تفرقه افکنی شوند که خوشبختانه با روشنگری خوب علما و روحانیون این نقشه‌ها نقش بر آب شده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با بینش عمیق سیاسی و دینی بیان کردند که توهین کنندگان به مقدسات دینی مسلمان نبوده و این کار را حرام دانستند که این مهم موجب افزایش وحدت و نابودی تمامی نقشه‌های دشمنان شد.
ارسال نظرات