خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: نقش حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ اسلام و معاصر در زمینه ایمان و اعتقاد مردم مشهود و روشن بوده است. حوزه ها همیشه در این زمینه پیش قدم بوده اند.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه علمیه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز حوزه علمیه به نسبت گذشته و چالش هایی که داشته است بهتر شده است گفت: توجه و رسیدگی به حوزه ها بسیار بهتر شده وتوجه هم حقیقتا زیاد شده است.

نصیرایی با این عنوان که همان طور که می دانید این توجهات به نسبت آنچه که باید باشد و به نسبت جایگاهی که حوزه علمیه دارد کم است اظهار کرد: در هر منطقه ای که علما و حوزه های علمیه حضور دارند در آن منطقه معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کمتر است.

وی با بیان اینکه این واقعیتی است که با وجود استعدادها و پتانسیل های فراوانی که شکل گرفته نیازهای زیاد است اذعان کرد: این مسئله باعث شده بین آنچه که باید باشیم و آنچه که هستیم فاصله بیفتد و این می طلبد که در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای توجه جدی تری به حوزه های علمیه، روحانیون و نقش آنان بشود.

وی با اشاره به اینکه در طی این یک سال و نیم اخیر که استان از حضور شما بهره می برد حرکت های خوب و جدی در ابعاد مختلف در حال شکل گیری است تصریح کرد: امیدواریم که این حرکت ها جدی تر و پررنگ تر شود و ما هم بتوانیم بهتر از قبل به رسالت و وظیفه خود عمل کنیم.

نصیرایی با بیان اینکه امام در جمله خود که فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است کلمه از را به کار نبردند گفت: این به این معنی است که مهم ترین رکن آن ایمان و تدین مردم بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان افزود: اگر امروز دغدغه داریم که کشور پیشرفت کند رسیدن به این امر به ایمان و اعتقادات مردم و جامعه ربط دارد هر جا ایمان و اعتقادات مردم محکم بوده پیشرفت کردیم و برعکس هرجا که ایمان و اعتقاد مردم سست بوده عقب افتاده ایم.

وی در پایان با بیان اینکه نقش حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ اسلام و معاصر در زمینه ایمان و اعتقاد مردم مشهود و روشن بوده است گفت: حوزه ها همیشه در این زمینه پیش قدم بوده اند و امروز هم اگر قرار است به انقلاب و اهداف آن بپردازیم این رسالت بر عهده حوزه های علمیه است و از طرف دیگر بر عهده دولت ها است که نیاز حوزه ها را تامین کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها