خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم، گفت: تعداد مربیان طرح تربیت مربی این اداره کل در این دوره ، 71 نفر می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۰۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه ای که به منظور برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم در استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در سال 91 و پیرو فرمایش حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، تأسیس شد و از سال 91 تاکنون رسالت مرکز بر این است که دوره های تربیت مربی حفظ را برگزار کند.
وی عنوان کرد: در همین راستا تاکنون 208 دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ و 19 دوره تکمیلی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شده است که سهم استان قزوین بالغ بر 100 مربی بوده است
عظیمی ادامه داد : امسال برای اویلن بار دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ قرآن کریم برای حافظان استان با شرکت 71 مربی ویژه خواهران در استان قزوین برگزار می گردد.
این مقام مسئول افزود: قرآن آموزان در این دوره از محضر اساتید کشوری و بین المللی برخوردار می شوند
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قزوین ضمن تبیین مباحث اصلی دوره بر اساس چرایی، چگونگی حفظ و اصول کلاسداری حفظ گفت: ریز موضوع هایی چون اصول عمومی و تخصصی حفظ قرآن، کارگاه های تدریس، کارگاه های عملی قرآن، آشنایی با حفظ موضوعی قرآن، شیوه حفظ موضوعی قرآن، آداب و آفات حفظ و از جمله سرفصل های دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم می باشد که متربیان شرکت کننده با این موضوعات آشنا می شوند.
لازم بذکر است که افتتاحیه و همچنین آزمون تعین سطح این دوره توسط 4 داور بومی استان قزوین در تاریخ 17 آذرماه در حسینیه موقوفه امینی برگزار می شود و متقاضیان بعداز انجام آزمون سطح بندی به مدت یک هفته در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) استان قزوین دراین دوره شرکت می کنند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها