مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت :که امروز ثمره ونتیجه نامگذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار کبیر انقلاب در جهان اسلام به منصه ظهور گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۶۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت،گفت :بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این هفته را با درایت بسیار خوبشان و با آینده نگری ژرفشان هفته وحدت نامیدند تا با این تدبیر ضرورت وحدت بین فرق مسلمانان را نشان بدهند.

 

ثمره نامگذاری هفته وحدت در جهان اسلام مشهود است


وی اظهار داشت: این نامگذاری نشان از ژرف نگری حضرت امام (ره) داشت که امروز ثمره این اتحاد و اتفاق را در جامعه می بینیم و بر عکس نتیجه ی اختلاف بین فرق مذهبی را هم شاهدیم که قتل و غارت و فجایع بسیار زیادی را در برداشته است.


وی گفت: در بین شیعه و سنی وجوه مشترک بسیار زیادی وجود دارد که متاسفانه دشمنان اسلام با توجه به هدفی که همان ایجاد اختلاف است، نکات ریز و مسایل کاملا جزیی را درشت کرده و ما را از اصل دور کرده اند.


وی ادامه داد: در حالیکه کتاب ما و اهل سنت قرآن کریم است و خدای ما یکی است و پیامبر ما پیامبر گرامی اسلام (ص) ، قبله همه ما کعبه است و همه اهل نماز و روزه ، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این نشان دهنده این امر است که در کلیات هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد.


مسعودی افزود: دشمنان اسلام مسلمانان را از این کلیات بسیار ارزشمند و پرمحتوا دور کرده اند و ما را به یکسری جزییات مشغول کرده اند که نمی تواند در کل سببی برای ایجاد اختلاف بین ما و اهل سنت باشد.


وی با بیان اینکه دوراندیشی امام راحل بر نامگذاری هفته وحدت نشان از یک سیاست، نگاه و ارزش داشته، اظهار داشت: در نگاه به زندگی ائمه اطهار (ع) می توان دید که در طول زمان امامت شان برای حفظ وحدت بین جوامع اسلامی بسیار کوشیدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: دلیل خانه نشینی 25 ساله امام علی (ع) دوری از اختلاف بین مسلمانان بود و امام حسن مجتبی (ع) نیز اگر صلح را پذیرفتند برای این بود که بین مسلمانان ایجاد اختلاف نشود.


وی گفت: امروز هم شاهد هستیم که دشمنان ما چه به نام شیعی انگلیسی و چه به نام وهابیون متاسفانه اقدام به ایجاد اختلاف کردند و در حالیکه پس پرده شیعه انگلیسی و وهابیون صهیونیسم و انگلیس هستند که از یک سفره ارتزاق می کنند ولی برای اینکه اذهان و احساسات مردم را تحریک کنند، در ظاهر با هم مخالفت می کنند.


مسعودی افزود: این ظاهرسازی برای این است که اذهان و احساسات مردم را تحریک و ثمره این تحریک چیزی نخواهد بود جز شیعه کشی، مسلمان کشی، قتل، غارت، تجاوز، کشت و کشتار و تخریب که متاسفانه در سراسر جهان شاهد آن هستیم.


وی ادامه داد: برای دوری از این جنایات و اختلافات می طلبد که یک انسان مسلمان هوشمند و هوشیار ضرورت وحدت برایش به خوبی هویدا شود و بر همان اساس در فکر ایجاد وحدت، همراهی و همدلی با برادران مسلمان شیعی و سنی خودش باشد و سعی کند از این اتحاد و اتفاق جریان را به گونه ای رقم بزند تا پشت صهیونیسم به خاک مالیده شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دشمنان اسلام با اتحاد و اتفاق مسلمانان به یک اصل ناامیدی می رسند واسلام و مسلمین اگر در کنار هم باشند و همه مسلمانان در کنار هم ید واحده شوند، هیچ قدرتی با آن ها توان مقابله نخواهد داشت.


وی بیان داشت: مسلمانان اگر حول محور آیه شریفه 'واعتصوا به حبل الله جمیعا ولاتفرقوا' تلاش کنند و به حبل الهی چنگ بزنند و در زیر سایه سار حضرت حق جل و عز له قرآن و اهل بیت باشند، ثمره آن را در حفظ وحدت خواهیم دید که بلاد اسلامی با حفظ وحدت مترقی ترین بلاد، پیشرفته ترین بلاد، متمدن ترین بلاد و امن ترین بلاد در سراسر عالم خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها