امام جمعه دهگلان در مراسم جشن میلاد پیامبر (ص)

وحدت کلید پیروزی و موفقیت مسلمانان جهان در برابر تفرقه استکباراست

امام جمعه دهگلان درجشن میلاد پیامبر (ص) وحدت را کلید پیروزی و موفقیت مسلمانان در برابر تفرقه استکبار جهانی دانست.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان در مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) در مسجد امام شافعی (رض) دهگلان گفت: پیام هفته وحدت حفظ انسجام، همدلی و اتحاد میان مسلمانان در مقابل استکبار جهانی است.

وی وحدت را کلید پیروزی و موفقیت مسلمانان جهان در شرایط کنونی دانست و افزود: دشمنان نمی‌گذارند مسلمانان وحدت داشته باشند و ظهور داعش یکی از نقشه‌های آشکار برای تفرقه اندازی میان مسلمانان بود.

امام جمعه دهگلان تفرقه و اختلاف را منشاء شیطانی دانست و گفت: همانا شیطان با ایجاد سستی در دین و بروز کینه و کدورت به جای اتحاد و همدلی، دوری و جدایی را به همراه دارد.

وی افزود: مسلمانان جهان باید با حفظ وحدت هرچه بیشتر، پیامبر مهربانی و رحمت را به جهانیان بشناسانند، زیرا حفظ وحدت از ضروری‌ترین دستورات رسول خدا (ص) به مسلمانان است.

وی با تاکید بر محور‌های وحدت بخش و اتحا و یکپارچگی جهان اسلام گفت: در این برهه حساس از عالمان و اندیشمندان مسلمان انتظار می‌رود مردم را به اتحاد و هماهنگی بر اساس تعالیم پیامبر اسلام (ص) و نادیده گرفتن عوامل اختلاف و تفرقه امت اسلامی دعوت کنند.

امام جمعه دهگلان گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند که تا حد امکان برای تحقق وحدت در جامعه اسلامی بکوشند و به صدا‌های تفرقه افکن گوش ندهند.

امام جماعت مسجد امام شافعی (رض)

ماموستا فرزاد احمدی امام جماعت مسجد امام شافعی (رض) ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) گفت: امروزه از مهم‌ترین معضلات جهان اسلام اختلاف میان مذاهب و جوامع اسلامی است که از یک سو موجب عقب ماندگی کشور‌های مسلمان و از سوی دیگر عامل نفوذ و تسلط بیگانگان بر سرنوشت آنان شده است.

ماموستا احمدی افزود: وجود مقدس پیامبراعظم (ص) محور اساسی وحدت مسلمانان است چرا که همه مسلمین ایشان را به عنوان آخرین فرستاده خداوند و بنیان گذار نهضت اسلامی می‌شناسند و از رهنمودهایشان پیروی می‌کنند، زیرا سیره پیامبر اکرم (ص)، نقش عمده‌ای در وحدت جامعه اسلامی دارد.

امام جماعت مسجد امام شافعی (رض) دهگلان گفت: وحدت اسلامی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های تاریخی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان و از مهم‌ترین عوامل عزت و پیروزی آن‌ها در همه صحنه‌هاست و اختلاف و تفرقه جز ذلت و پراکندگی و به هدر رفتن نیرو‌های فکری و سرمایه‌های انسانی امت اسلامی و سلطه دشمنان ثمری نخواهد داشت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات