سرهنگ حسینی گفت: استان کردستان ۵۴۸۳ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۶۰۸ شهید آن مربوط به شهرستان سقز می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۵۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی مسئول کُنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در ابتدای جلسه هماهنگی برگزاری کُنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، میلاد با سعادت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: امروز ما در سقز مهمان شهدا هستیم و این افتخار بزرگی است که خداوند نصیب ما کرده است.

حسینی وحدت را مانند یک تسبیح دانست و گفت: اجزای تشکیل دهنده یک تسبیح باعث می‌شوند که یک هدف پا برجا باشد و این در انقلاب هم رویت می‌شود، همانطور که در کتاب چهل حدیث امام کبیر انقلاب، نگاه و توجه خاص و عمیقی به وحدت شده است و قدرت بخشیدن به اسلام را اصل انقلاب خود قرار داده اند.

وی تشریح کرد: کلید واژه‌های ابتکاری زیادی از امام در راس امورات ما قرار گرفته اند که یکی از مهمترین آن‌ها کلمه "استکبار" یک کلمه قرآنی است، پادشاهان و مستکبرین تاریخ ایران با بی تدبیری و بی برنامگی خود بخش‌های زیادی از کشور پهناور و عزیزمان را به دست استکبار سپردند و خیلی ساده آن را مستعمره خود کرده و جدا کردند که آذربایجان، بحرین، هرات و ... از جمله‌ی آن‌ها هستند.

حسینی ادامه داد: دشمن با هدف تشکیل خاورمیانه‌ای جدید در مقابل جهاد ناب اسلامی، جهادی جعلی به نام داعش ابداع کرد که با رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب و فرزندان این آب و خاک امثال سردار رشید اسلام سردار سلیمانی و به برکت خون شهدا تمام اهداف آن‌ها از بین رفته و شکست سنگینی را متحمل شدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به شهدای کردستان اشاره کرد و گفت: این استان ۵۴۸۳ شهید تقدیم انقلاب کرده که ۶۰۸ شهید آن مربوط به شهرستان سقز می‌باشد.

حسینی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در آبانماه سال ۱۳۹۷ افزود: استاندار کردستان ریاست کنگره و فرمانده سپاه نیز دبیری کنگره را عهده دار هستند که با ۲۷ کمیته اجرایی که وظایف تک تک آن‌ها مشخص شده کار‌های اجرایی را پیش خواهند برد.


وی با بیان اینکه شهدا باعث شدند تا کشور از بحران‌های زیادی عبور کند و در نهایت شاهد انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم، اظهار کرد: شهدای زیادی در کردستان داریم که از شخصیت‌های بزرگی در سطح ملی برخوردار هستند، شهدایی نظیر شهیدان فاتحی، صالحیان، راستی، رحمانی، درخشان و ... که این کنگره باید آن‌ها را به هموطنان ایران اسلامی مان بشناساند.

حسینی با اشاره به کمیته ارشاد اسلامی در این شهرستان عنوان کرد: هنرمندان سقزی اعم از فیلم ساز، مستندساز، انیمیشن، نویسنده، عکاس، تئاتر و ... در طول یک سال مانده به کنگره به معرفی شهدای شاخص شهرستان و خانواده‌های آن‌ها بپردازند، خانواده‌هایی نظیر شهیدان سعیدزاده که افتخار تقدیم ۴ شهید را به انقلاب داشته اند.

او یادآور شد: کمیته اجرایی شهرستان باید ۶۰ نفر را در سطح شهرستان مشخص کرده تا زندگی نامه و شناسنامه ۶۰۸ شهید شهرستان را در قالب ۱۰ کتاب جمع آوری کرده و منتشر کنند.

حسینی در پایان این جلسه بر راه اندازی سایت کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان تاکید کرد و گفت: اعضای کمیته‌های اجرایی باید عملکرد خود را در سایت کنگره که مدیریت آن را روابط عمومی فرمانداری عهده دار است درج نمایند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات