خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: آغاز جنگ نرم از تهاجم فرهنگی است که دشمن میخواهد آرام‌آرام ما را به سمت خودش کشیده و فرهنگ و هویت وارداتی خود را به جامعه ما ابلاغ کند و جامعه را به سمت تزلزل فرهنگی سوق دهد.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۵۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در جامعه و اهمیت مقابله هوشمندانه با آن اظهار کرد: در حوزه فرهنگ با چهار مفهوم مختلف رو به رو هستیم که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی تبیین کرد: تعامل فرهنگی، تعارض فرهنگی، تهاجم فرهنگی و تزلزل فرهنگی چهار مفهوم مختلف حوزه فرهنگ را تشکیل می‌دهند که در زمان‌های متعدد ما شاهد اتفاق افتاده هر کدام از آن‌ها در جامعه هستیم.
این مسئول در خصوص تعامل فرهنگی و هم‌چنین تعارض فرهنگی تشریح کرد: وجود تعامل و تعارض فرهنگی در جامعه مشکلی را به همراه نخواهد داشت چرا که داشتن تعامل فرهنگی سبب می‌شود فرد از فرهنگ‌های دیگر افرام وام بگیرد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: وجود فرهنگ‌های مختلف بومی، محلی و قومیتی تعارضاتی را در جامعه ایجاد می‌کند ولی باید توجه داشت که علیرغم این تعارضات افراد با آداب و رسوم‌های مختلف بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند، لذا وجود تعارض فرهنگی در جامعه نه تنها نقطه بحران نیست بلکه گاها سبب پویایی جامعه نیز می‌شود.
نعمت‌اللهی تهاجم فرهنگی را نقطه شروع جنگ نرم دانسته و تصریح کرد: آغاز جنگ نرم از تهاجم فرهنگی است که دشمن میخواهد آرام‌آرام ما را به سمت خودش کشیده و فرهنگ و هویت وارداتی خود را به جامعه ما ابلاغ کند.
وی ابلاغ فرهنگ وارداتی غرب به جامعه را نقطه شروع تزلزل فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: در در این نقطه جامعه دچار بحرانی بزرگ شده و نسبت به گذشته خود احساس خلا می‌کند و این خود آغاز تمام گرفتاری‌ها است.
این مسئول مطرح کرد: مردم ما باید برای فرار و یا مقابله به بحران‌ها در زمینه فرهنگ بسیار هوشمندانه عمل کرده و از هویت ملی و دینی خود که از سرمایه‌ها و میراث گذشتگانمان است غافل نشده و با مطالعه و استماع مکرر سبب تقویت آن شوند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین فرهنگ و جامعه را در ارتباط با یکدیگر دانست و افزود: جامعه همچون جاده‌ای پر فراز و نشیب است که برای گذر موفق از آن باید فرد آگاهانه عمل کرده و دولت‌ها و حاکمیت‌ها نیز با راهنمایی‌های به موقع خود هشدارهای لازم را داده و فرد را هوشیار نند.
نعمت‌اللهی ضمن اشاره به نقش بسیار حساس آموزش و پرورش در جلوگیری از تهاجم فرهنگی ابراز داشت: سیستم آموزشی کشور در همان سنین بسیار پایین و در مهدها با افراد در ارتباط است و باید با دقت و برنامه‌ریزی دقیق مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستاده و از سرمایه‌های ملی کشورمان دفاع کند.
وی اذعان کرد: استفاده از تریبون‌های رسمی چون صدا وسیما از دیگر عوامل موثر در کنترل تهاجم فرهنگی است و صدا و سیما با انعکاس خوب و پخش سریال‌های تاثیرگذار می‌تواند فرهنگ را در دو مفهوم تعامل فرهنگی و تعارض فرهنگی کنترل کرده و اجازه ندهد به تهاجم و یا تزلزل فرهنگی منتهی شود.
این مسئول با اشاره به این‌که امروز عصر ارتباطات بوده و باید هرلحظه منتظر تهاجم فرهنگی از سوی دشمن بود، خاطرنشان کرد: با اینکه امروز و در عصر ارتباطات احتمال وقوع تهاجم فرهنگی بسیار بیشتر از گذشته است ولی با حوصله، برنامه‌ریزی دقیق و مقابله خوب با دشمن می‌توانیم مانع اتفاق افتادن جنگ نرم در کشور شویم.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در خاتمه ضمن اشاره به آموزه‌های دینی و سخنان بزرگان متذکر شد: جنگ نرم نیاز به مقابله نرم دارد و هدایت جز با همان فکری که ضلالت اتفاق افتاده میسر نخواهد شد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها