خبرهای داغ:
مديركل كميته امداد استان قزوين گفت: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک است ولی فقر فرهنگی خطرناک تر و مشكل آفرین تر از فقر اقتصادی است.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۴۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجيد مومني در نشست با كاركنان معاونت فرهنگي كميته امداد استان قزوين گفت: دشمن نظام اسلامي امروز براي فشار به کشور از حربه اقتصاد استفاده می کنند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

وی ادامه داد: امروز جنگ دشمن با نظام اسلامي جنگ اقتصادي است، جنگي كه در ظاهر از شليك تير و فشنگ و حضور سربازان خبري نيست ولي هدف اين جنگ نابود كردن منابع اقتصادي جامعه و خالي كردن پشتوانه مردمي نظام است.

مديركل كميته امداد استان قزوين عنوان كرد: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک است ولی فقر فرهنگی خطرناک تر و مشكل آفرین تر از فقر اقتصادی است چراکه اندیشه و آرمان های فرد در فقر فرهنگی آسیب می بیند.

وي تصريح كرد: باید مراقب بود و نگذاشت فقر اقتصادی منجر به فقر فرهنگی شود چراكه دشمن در تلاش است با ابزار اقتصادي ايمان، اعتقاد و ارزش هاي مردم را مورد هدف قرار دهد و جامعه اسلامي را دچار مشكلات دروني كرده و زمينه نشلط خود را بر جامعه فراهم كند.

مومني توضيح داد: در بخش اقتصادي برنامه کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است بدین معنا که این نهاد تلاش می کند تا کسی که دچار مشکلاتی در زندگی شده را مورد حمایت قرار دهد تا این فرد بتواند دوباره با توانایی های خویش زندگی را ادامه دهد.

وي اعلام كرد: هدف گذاری این برنامه ریزی خروج سالانه 10 درصد از جامعه هدف امداد از دایره حمایتی است البته در حال حاضر به همان میزان نیز متقاضی دریافت خدمات داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: ظرفیت های موجود در استان قزوین بالاست و مشارکت مردمی خوب است اما در بحث خدمت رسانی نیاز به ارتقای وضعیت موجود داریم که با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم می توانیم در حوزه خدمت رسانی به مردم به خوبی عمل کنیم.

وی موضوع فرهنگ و اقتصاد را لازمه توجه توأمان خواند و خاطرنشان کرد: دو مقوله اقتصاد و فرهنگ با هم ارتباط دارند، بی توجهی به مسائل فرهنگی؛ فقر اقتصادی به دنبال دارد جامعه ما نسبت به دو دهه گذشته متفاوت شده است؛ دو دهه قبل جامعه تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می دادند.

مومني عنوان کرد: امروز فقر زنانه و با فقر افراد جوان و تحصیل کرده مواجه هستیم به طوری که 70 درصد جامعه هدف ما را بانوان تشکیل می دهند از این رو بايد از ظرفيت هاي مختلف جامعه براي خدمت به جامعه هدف استفاده كنيم.

وي ادامه داد: ارتقاي سطح دانش و علمي مددجويان يكي از دغدغه هاي جدي است كه امروز با حمايت از هزار دانش آموز و 333 دانشجوي تحت حمايت اين رويكرد پيگيري مي شود كه اميدواريم بستر رشد علمي فرزندان مددجو نيز فراهم شود.

مديركل كميته امداد استان قزوين يادآورشد: اگر تغییر نگرش و عمل داشته باشیم زندگی این خانواده ها متحول می شود و این مهم نیازمند مددکاری حرفه ای، كار فرهنگي و استفاده از ظرفيت و توانايي مددجويان است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها