به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد ؛
به همت عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) گردهمایی اخلاقی،عقیدتی با حضور کلیه پایوران و سربازان در حسینیه امام خامنه ای برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۴۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام والمسلمین ملک مسئول  نمایندگی ولی فقیه  ناحیه امام سجاد(ع) رد این گردهمایی ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته بسیج و پیشاپیش ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) وامام جعفر صادق(ع) اظهار داشت : بسیج که تجمع دل‌شیفتگان و سیراب‌شدگان از مکتب ناب عاشورایی حضرت اباعبدلله الحسین(ع) است که با تمسک به ارزش‌های ناب اسلامی دارای بصیرتی عمیق است.

وی افزود: برما واجب است تا با گرامیداشت این روز با گرامیداشت این روز وظیفه و رسالت خود را در شکرگزاری از این نعمت پروردگار به نحو مطلوب وشایسته ای به انجام برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک با اشاره به اینکه صبر دارای چهار شاخه می باشدگفت:والصبر منها علی اربع شعب:علی الشوق والشفق والزهد والترقب ، شوق به معنای علاقه واشتیاق به چیزی شفق، در اصل به معنای آمیخته شدن روشنایی روز به تاریکی شب است، زهد عدم وابستگی به دنیا و زخارف دنیاست و ترقب به هر گونه انتظار گفته می شود .پایه دوم ایمان یقین است والیقین منها علی اربع شعب علی تبره الفطنه وتاول الحکمه و موعظه العبره وسنه الاولین نخست علوم تجربی است که از تبصره الفطنه سر چشمه میگیرد و دوم علوم نظری است که از تاویل الحکمه به دست می آید سوم علومی است که از تاریخ نصیب انسان می شود وچهارم علوم نقلی است که از سنن پیشینیان به دست می آید.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه  ناحیه امام سجاد(ع) با بیان اینکه تبیین و تفسیر صحیح از اسلام ناب مبتنی بر دو اصل مهم قرآن و عترت است، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در جهان اسلام، تبیین و تفسیر ناصحیح از اسلام ناب است.

وی افزود: آن‌طور که باید اسلام را درست و دقیق به جامعه بشری، افکار عمومی و دنیا معرفی نمی‌کنند، یا قرآن به ‌تنهایی و یا عترت به ‌تنهایی مورد تبیین و تفسیر قرار می‌گیرد.

ملک سپس در خصوص زندگی پیامبرگرامی اسلام(ص) صحبت کرد وگفت : پیامبر در روز جمعه17 ربیع الاول قبل از طلوع خورشید دیده به جهان گشود والقاب مهمی را به پیامبربزرگ اسلام دادند مانند ابوالفاضل،ابوالمکارم ، ابوالسبطین وصفات رحمه للعالمین پیامبر را توصیف نمود.

وی در خصوص ابوقحافه از یاران پیامبر صحبتی را مطرح نمود که ایشان دارای شترهای فراوان بود وقتی که پیامبر اسلام متولد شد شترهای این فرد سر به سجده گذاشتند ایشان آمد با تازیانه آنان را بزند که ندایی رسید ابوقحافه شترها را نزن آنان بر مولودی پر برکت تولد ایشان توسط ندای آسمانی آمده است سجده شکر می گذارند و در خصوص زندگی پیامبر در دوران مردم جاهلییت و بعد از آن توضیحاتی اشاره نمودند و پیامبر گرامی اسلام را که آمنه آبستن بود با نداهای آسمانی تسبیح می گفتند واشاره می کردند که محمد بدنیا خواهد آمد صلوات بفرستید که رحمت برای دنیا و آخرت است واستغفار برای امت اوست.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: امروز جهان اسلام نیاز بیشتری به وحدت دارد ؛ اکنون هنگام تشکیل تمدن اسلام است؛ بعد از انقلاب اسلامی تشکیل نظام و حکومت اسلامی نوبت به شکل‌گیری تمدن اسلامی است، گفتمانی محکم که تمام تمدن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد و سوق به نظام اسلام  بدهد و این همان چیزی است که استکبار جهانی از اول تشکیل انقلاب اسلامی از آن می‌ترسید.

 

 

 

خبرنگار بسیجی : فرهادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها