اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد با آیت الله اعرافی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی ضمن تبریک ایام مبارک پیش رو و همچنین پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر دشمنان تکفیری، اظهار داشت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با طرح‌های زیادی که به کار گرفته‌اند ما را در معرض خطرات جدی قرار داده‌اند تا از بیرون و درون نظام، به ما ضربه بزنند که البته پیروزی‌های بزرگ ما در مقابل آن‌ها نشان از ناکام ماندن آن‌ها بوده است.
وی در ادامه افزود: ارزیابی‌های متفاوت افراد حاضر در جلسه، از شرایط مساعد و مناسب ما نسبت به دیگر جا‌ها و یا زمان‌های قبل، نشان از نبود شاخص مناسب برای ارزیابی علمی می‌باشد که البته باید به سمت علمی‌تر شدن شاخص‌های ارزیابی پیش رویم.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: گرچه امروز در آمار و ارقام کشوری وضعیت متوسط و همچنین رو به جلویی را تجربه می‌کنیم؛ اما نباید هرگز به موقعیت مطلوبی که نسبت به دیگر شهر‌های کشور داریم بسنده کنیم و باید تلاش کنیم تا آسیب‌های موجود در جامعه را به صفر برسانیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه دوران حال را باید با همین دوران مقایسه کنیم عنوان کرد: اینکه بخواهیم این زمان را با زمان قدیم که هیچ‌کدام از تکنولوژی‌های ارتباطی قوی و به‌روز وجود نداشت را مقایسه کنیم کار غلطی است.
امام جمعه میبد بابیان اینکه مسئولین ما در ایجاد و راه‌اندازی شبکه اینترنت داخلی و شبکه‌های ملی کوتاهی کرده‌اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم هم از مفاسد موجود در این فضا مبرا باشیم و هم‌حجم درخواست مخاطبین داخلی را جواب بدهیم باید دارای شبکه‌های مجازی داخلی باشیم.
آیت الله اعرافی خانواده را اصلی‌ترین کانون تربیت افراد در جامعه دانست و افزود: دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری از معضلات اجتماعی باید توجه ویژه به خانواده‌ها داشته باشند و همچنین زمینه‌ساز شادی حلال در جامعه باشند و به همه مفاسد اجتماعی ازجمله بیکاری جوانان، رشوه، مفاسد اداری، اعتیاد و …، توجه کنند و برای زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر نیزباید تلاش کنند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت ویژه و بالای سواد رسانه‌ای و آموزش‌های مجازی و بالا بردن سطح دانش در این زمینه تأکید کرد: آموزش‌وپرورش مسئولیت سنگینی در این زمینه دارد، هرچند کار‌های خوبی انجام‌شده است؛ اما باید با برنامه‌ریزی درست و بلندمدت درزمینه آموزش و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی دانش آموزان تلاش بیشتری صورت گیرد و این امر نیازمند گام‌های مؤثری جهت پیشبرد اهداف رسانه‌ای است.
در پایان این دیدار، از برخی از فعالین امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان میبد، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکرشهرستان، گزارش جامعی از فعالیت‌های امسال ارائه نمود ودر ادامه بعضی از فعالان ستاد به ارائه انتقادات وپیشنهاداتی در زمینه اجرای بهتر این فریضه مهم وواجب فراموش شده پرداختند.
ارسال نظرات