آیت الله اعرافی:

لزوم هماهنگی دستگاه‌های مختلف در پیشگیری از آسیب‌ها

امام جمعه میبد در نشست با اعضای ستاد امر به معروف شهرستان میبد، برلزوم تقویت هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف جامعه در پیشگیری از آسیب‌ها تاکید نمود.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۸۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد دراین نشست، ضمن تبریک هفته بسیج و همچنین میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت، پیروزی‌های نیرو‌های مقاومت اسلامی و جریانات تکفیری و وابسته به قدرت‌های سلطه جو را تبریک گفت و بیان کرد در این خصوص باید به نحو برجسته‌ای شکر گذار خدا باشیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که توسط افراد در جلسه در ارتباط با اوضاع شهر و مسائل گوناگون مطرح شد، افزود: لازم است بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های علمی به وضعیت اقشار گوناگون جامعه و بخش‌های مختلف پی برد و ما باید تلاش کنیم ارزیابی هایمان بر اساس یک شاخص علمی و واقع بینانه باشد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه عنوان نمود: ما در بیشتر زمینه‌ها وضع متوسط به سمت خوب داریم، اما این به سمت خوب بودن به معنای این نیست که کاهلی ورزیده و بی توجهی نمائیم.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم این که در ارزیابی‌ها ممکن است به این نتیجه برسیم که مشکلات کم است، اما باید همت همه ما و هدف گیری هایمان بر به صفر رساندن مشکلات و آسیب‌ها باشد.

آیت الله اعرافی اظهار امیدواری نمود با راه اندازی اینترنت و شبکه ملی که حجم آن از نطر پاسخ گویی به نیاز‌های علمی و تفریحی و شادی مشروع پر باشد، جوان ما از مفاسد و آسیب‌های مجازی مصون باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه لازم است هماهنگی همه دستگاه‌ها در موضع پیشگیری از آسیب‌ها تقویت شود، تاکید بر توجه نمودن به ریشه‌هایی نمود که به مفاسد ربط پیدا می‌کند که مهمترین آن خانواده است که باید گفت:، خانواده سالم و خانواده‌ای که نیاز‌های فرزند را در درون خانواده پاسخ دهد، بسیار در مصون ماندن فرد در دچار شده به اسیب‌ها نقش دارد.

وی افزود: ما همزمان باید به همه مفسده‌ها توجه داشته باشیم و در این راستا بیکاری، رشوه، اعتیاد و.. را مفسده بدانیم که این نگاه عام باعث می‌شود، در جای خاص فرهنگی حرف‌ها یمان بیشتر جواب داشته باشد.

وی تاکید نمود در کار امر به معروف و نهی از منکر، سلیقه و موقعیت شناسی حرف اول را می‌زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درارتباط با نیاز بچه‌ها به شادی بیان کرد: باید شادی را در قالب شادی‌های مشروع برای آن‌ها فراهم کرد و لازم است تمام مسئولین در جهت مهیا نمودن شادی‌ها یی که باعث نشود فرد پا از مرز‌های الهی فراترنهد، اندیشه و تلاش نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین در ارتباط با آشنایی بچه‌ها با فضای مجازی و استفاده از آن، توصیه بر انجام اقداماتی در جهت آشنایی جوانان با خطرات فضای مجازی و چگونگی استفاده از آن نمود.

وی در ادامه با اشاره به نقش و مسئولیت آموزش و پرورش و وظایف سنگینی که برعهده دارد، در لزوم ارتباط ستاد با این حوزه و شورای آموزش و پرورش تاکید نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار