بازدید علمی پژوهشی اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه الغدیر استان یزد از گروه کارخانه جات شیشه اردکان انجام شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۸۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این بازدید که با حضور معاون توسعه منابع ادارکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد مهندس برازنده مقدم و مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد مهندس امیدی مدیرکانون‌های یزد، اردکان و میبد و ۵۰ نفر از مهندسین بسیجی شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان برگزار گردید، مهندسین بسیجی از مراحل مختلف فرآوری و تولید شیشه و بلوک‌های سبک (هبلکس) بازدید نمودند و مسئولین قسمت‌های مختلف کارخانه توضیحات کاملی از روند هر مرحله به مهندسین بسیجی ارائه دادند.
در گروه کارخانه جات شیشه ابتدا سنگ‌های معدنی سیلیس، دولومیت و فلدسپات با عیار‌های متفاوت تبدیل به پودر شده و سپس پودر‌های مرطوب را همگن سازی نموده و وارد کوره‌هایی با حرارت ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد می‌کنند و سپس در مرحله بعد شیشه مذاب تولید و طی فرایندی دیگر شیشه حرارت خود را از دست داده و در خط پایان، شیشه مد نظر بیرون می‌آید.

در این کارخانه انواع شیشه ضد گلوله، مات، سکوریت، آینه و لمینت از شیشه تولید شده اولیه ساخته می‌شود.

از پس ماند‌های سلیس نیز با اضافه کردن سیمان و پودر آلمینیوم و ... و ماندن در درجه حرارت خاص و پخت در دستگاه‌های اتو کلاور توسط فشار بخار آب هبلکس تولید می‌شود.
ارسال نظرات