خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در آیین گرامیداشت در جمع کارکنان این ناحیه گفت: امروز هر چه داریم به برکت وجود پیامبر اسلام به عنوان پیامبر رحمت است و مفتخریم صاحب فرهنگی هستیم که حضرت محمد مصطفی(ص) برای آن مبعوث شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۸۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی با اشاره به نامگذاری ولادت پیامبر(ص) به عنوان هفته وحدت بیان کرد: وحدت و اتحاد و همدلی و یکپارچگی درس بزرگ پیامبر اسلام است بنابراین اتحاد میان مذهب های مختلف از عوامل اساسی حاکم کردن آرامش و یک دلی در میان مردمان یک ملت است و آن جامعه را به طرف یکرنگی و توسعه هدایت خواهد کرد.

وی افزود: هفته وحدت که با تدابیر حضرت امام (ره) بنیانگذاری شده فرصت مغتنمی است تا با کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آن ها در تعامل با یکدیگر در مسائل مربوط به جهان اسلام و غلبه برنامه های تفرقه آمیز دشمن قدم های موثری برداریم.

 حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: مسلمانان باید با تکیه بر عوامل وحدت آفرین و با مراجعه به آیات نورانی قرآن که راه نجات بشریت است بیشتر تعصبات قومی و مذهبی را کنار گذشته و به تقویت و توسعه و تحکیم بنیه اعتقادی و معنوی جامعه بیافزایند.

وی با اشاره بر آیات قران درمورد خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام(ص) نرم خویی و مهربانی و اخلاق حسنه را علت موفقیت  و جذب دل ها و قلوب مسلمان دانست و گفت: پیامبر اسلام مظهر همه اسما  و همه صفات و کمالی ذاتی الهی است و برای همین خداوند به مسلمانان امر فرموده که به اخلاق الهی؛ پیامبر گرامی اسلام خود را متخلق کرده و همیشه به پیامبرش تأسی جویند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود به اشاره به اهمیت و آثار خوش اخلاقی در جذب قلوب مردم و هدایت انسان ها و ایجاد وحدت و همدلی و یکرنگی در جامعه افزود: با گشاده‌رويى، زباني ملايم و برخوردی شاد و محبت‌آميز با مردم می توانیم به اهداف عالیه اسلام ناب محمدی نزدیک شده و در تشکیل امت واحده اسلامی برمبنای وحدت کلمه قدمهای مثبتی برداریم.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر توجه به ارزش و آثار معنوي و مادي خوش اخلاقى و آثار نيک آن و همچنين زشتى بداخلاقى، تمرين و ممارست، پرورش عواطف انساني را از راهکارهای موثر برای ایجاد خوش اخلاقی درجامعه دانست .

وی در پایان سخنان خود از بین بردن گناهان، زدودن کينه‌ها، جلب محبت خدا و مردم را از آثار خوش اخلاقی دانست و گفت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است که می توانیم با تکیه بر عوامل وحدت آفرین و خوش اخلاقی در جامعه رفتار و خصوصیان نبوی را درجامعه اسلامی ترویج و گسترش دهیم.

ارسال نظرات