مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد و 400میلیون تومان برای محرومیت زدایی در استان

مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی اعتبارات هزینه شده در بخش محرومیت زدایی را یک میلیارد و 400میلیون تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۸۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

جعفر رزمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: همزمان با هفته بسیج 150 واحد مسکن مددجویی در آذربایجان شرقی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس رسالت سازمانی بسیج سازندگی، رسالت اصلی این سازمان تقویت و تداوم روحیه جهادی در جامعه است که این موضوع در قالب برگزاری اردوهای جهادی در نقاط محروم محقق می شود.

رزمی اضافه کرد: در کنار اردوهای جهادی، محرومیت زدایی نیز ازعلاقه مندی های گروه های جهادی است و آن ها درصدد خدمات رسانی بهتر و بیشتر به قشر آسیب پذیر و مستضعف جامعه هستند.

وی با اشاره به مشارکت فعال آحاد مردم در اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: در مجموع 38 هزار نفر در فصل تابستان در اردوهای یک روزه، سه روزه و 10 روزه دانشجویی و دانش آموزی شرکت کردند و 490 مدرسه در اردوهای دانش آموزی مورد تعمیر، مرمت و بهسازی قرار گرفت.

رزمی با اشاره به حضور فعال گروه های پزشکی جهادی نیز بیان کرد: 150تیم پزشکی جهادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی  و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این اردوها حضور داشته و 20 مستند نیز در خصوص فعالیت گروه های جهادی تولید و پخش شده است.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد خبر داد و افزود: در سال 96 تفاهم نامه همکاری در جهت احداث مسکن مددجویی با کمیته امداد امضاء شد و آنها بر اساس این تفاهم نامه و بر طبق اولویت های موجود افراد واجد شرایط  را معرفی کردند.

رزمی ادامه داد: کمیته امداد برای احداث هر واحد مددجویی 15 میلیون تومان اختصاص داد و مابقی هزینه های آن را سپاه عاشورا بر عهده گرفت و با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، قرارگاه محرومیت زدایی و با همکاری و ظرفیت خیرین آن را تامین کرد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، تعمیر و تکمیل مساجد، ساخت خانه محروم غیر از چهارچوب و تفاهم نامه کمیته امداد ،ساخت زمین های ورزشی در روستاها، احداث غسالخانه و ... را از دیگر طرح های محرومیت زدایی اعلام کرد.

رزمی اعتبارات هزینه شده در بخش محرومیت زدایی را یک میلیارد  و 400میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بسیج سازندگی در کنار فعالیت های عمرانی یکسری فعالیت های دیگر نیز داشته است که از آن جمله می توان به اهدای 40 سری جهیزیه به افراد، توزیع 500 دست البسه گرم توسط گروه های جهادی در مناطق محروم، توزیع دو هزار بسته غذایی و دو هزار بسته لوازم التحریر اشاره کرد.

وی با اشاره به مشارکت فعال آحاد مردم در اردوهای جهادی خاطر نشان کرد: در مجموع 38 هزار نفر در فصل تابستان در اردوهای یک روزه، سه روزه و 10 روزه دانشجویی و دانش آموزی شرکت کردند و 490 مدرسه در اردوهای دانش آموزی مورد تعمیر،مرمت و بهسازی قرار گرفت.

رزمی با اشاره به حضور فعال گروه های پزشکی جهادی نیز تصریح کرد: 150تیم پزشکی جهادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی  و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این اردوها حضور داشته و 20 مستند نیز در خصوص فعالیت گروه های جهادی تولید و پخش شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها