کارشناس مسائل سیاسی تیتر روزنامه «جامعه فردا»را خلاف امنیت ملی دانست و گفت: برخورد با عوامل نفوذی خطرناک، یک وظیفه مهم برای نهادهای امنیتی و نظارتی است تا این عوامل نفوذی نتوانند آزادانه هر حرف ابلاغی از سوی دشمن را به عنوان سیاست‌های دشمن در مطبوعات کشور با بودجه بیت‌المال ترویج کنند.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۷۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

جواد یاری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در واکنش به تیتر روز هفتم آذرماه روزنامه «جامعه فردا» مبنی براینکه (چرا باید برای موشک‎ها مذاکره کرد) به استانداردهای دوگانه برخی جریانات تجزیه‌طلب داخلی اشاره کرد و گفت: به طور قطع شرایط پساداعشی منافع بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 90 کشور در کنار استکبار جهانی برای پایان دادن به محور مقاومت وارد میدان شده بودند، افزود: پیروز شدن بر 90 کشور و همچنین پایان بخشیدن به سیطره داعش در عراق و سوریه، جزو دستاوردهای بی نظیری است که در قرن فعلی یک کشور، می‌تواند آن را داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با کمک محور مقاومت گروه تروریستی مورد حمایت غرب را از بین ببرد و اقتدار مثال‌زدنی را برای کشور به ارمغان آورد.

یاری با تاکید بر اینکه سال‌هاست مقام معظم رهبری نسبت به مسئله نفوذ در مطبوعات هشدار می‌دهند ولی مسئولان شورای امنیت ملی آن را جدی نمی گیرند، گفت: در چنین فضایی دشمن برای اینکه اهمیت و ارزش این دستاورد بزرگ را از بین ببرد از طریق عوامل نفوذی خود ورود کرده است.

وی به توقیف دو روزه روزنامه «کیهان» اشاره کرد و گفت: روزنامه «کیهان» به خاطر تیتر خود در دفاع از انقلابیون مظلوم یمن، توقیف می‌شود ولی مطبوعات تجزیه طلب آنچه را که می‌خواهند علیه امنیت ملی و مقدسات بیان می‌کنند و مسئولان هم به راحتی و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. این حاکی از نفوذ جریان مورد حمایت دشمن است وگرنه نباید شاهد چنین پدیده‌ای در کشور باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مسئولان و نویسندگان مدعی در مطبوعات خط حضرت امام خمینی(ره) را فراموش کرده‌اند، گفت: حضرت امام راحل فرمود؛«اگر روزی دشمن از شما تعریف کرد، بدانید مسیر اشتباه است و راه را غلط می‌روید و از اسلام فاصله گرفته‌اید». امروز شاهدیم که BBC به عنوان رسانه رسمی دولت انگلیس که سال‌هاست نسبت به جمهوری اسلامی ایران یک خط تخریبی را دنبال می‌کند، از یک روزنامه یا جریانی که در جمهوری اسلامی ایران قلم می‌زند حمایت می‌کند؛ آن فرد باید بداند که مسیرش خلاف امنیت ملی و منافع ملی کشور بوده و بنا به فرمایش حضرت امام(ره) از عناصر نامطلوب و ضدانقلاب تلقی می‌شود.

یاری با بیان اینکه جریان تجزیه‎طلب همواره در برابر نظام سلطه و استکبار سر سازش و تسلیم فرود آورده است، گفت: تسلیم و سازش مواضع ثابت و اصولی این جریان در سال‌های اخیر بوده است و امروز هم آنان بازی برای دشمن را در زمین خودی که بدترین بازی در عرصه سیاست است را دنبال می‌کنند.

وی افزود: عوامل نفوذی در مطبوعات با قواعد دشمن در عرصه موشکی و برجام‌های منطقه‌ای، هسته‌ای و موشکی در زمین داخلی بازی می‌کنند و این یک بازی باخت-بُرد به نفع جریان مقابل خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی مطبوعات را به عنوان ابزار قوی دیپلماسی عنوان و تصریح کرد: مطبوعات به عنوان ابزار دیپلماسی می‌توانند برای تغییر محاسبات مسئولان و مدیریت افکار عمومی به کار دشمن بیاید و از این‌رو عوامل نفوذی آنان در مطبوعات این هدف آنان را دنبال می‌کنند.

یاری ادامه داد: نهادهای نظارتی بایستی به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند. ولی متاسفانه سال‌هاست این وظیفه را به حاشیه سپرده‌اند و باید اعتراف کرد که در داخل کشور، با دستان خودمان به انقلاب اسلامی آسیب می‌زنیم.

وی افزود: چنین وادادگی و سازش‌پذیری به طور قطع نمی‌تواند یک قاعده عادی باشد، آنان اتاق فکرهای مستقلی دارند که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصطلاح طلب یا تجزیه طلب در یک روز مشخص تیترهای این چنینی خود را از اتاق فکرهای نفوذی‌شان دریافت می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد برجام‌های مختلف است، گفت: دشمن امروز به دنبال برجام‌های دیگری است که به طور قطع عناصر پیاده نظام و نفوذی آنان اهداف دشمن را در داخل دنبال می‌کنند.

یاری نفوذ در مطبوعات را خطری جدی عنوان کرد و گفت: چنین روندی را که امروز در برخی مطبوعات داخلی شاهدیم در رسانه‌های ملی‌گرای هیچ کشوری وجود ندارد، و این جای بسی تعجب است که جاسوس‌هایی که دستگیر می‌شوند عموما با سران مطبوعاتی و رسانه‌ای در ارتباط هستند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما برخی رسانه‌ها به سبب ضعف نهادهای نظارتی به جای اینکه ابزار قدرت باشند به ابزار تضعیف اقتدار ملی تبدیل شده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: جای تاسف است که رسانه‌های ما به جای اینکه مسئولان واداده، پیر و خسته ما را را وادرا کنند تا در عرصه سازندگی و اقتصادی سوریه و عراق پس از داعش ورود پیدا کنند و منافع اقتصادی را برای کشور به همراه آورند، نتیجه عکس را دنبال می‌کنند.

یاری توان موشکی را مزیت اصلی دفاعی کشور دانست و گفت: باید قانونی در کشور تصویب شود تا با هر کس که در مورد موضع موشکی، کوچکترین اظهار نظر منفی دارد به عنوان ضدانقلاب و کسی که مرتکب جرم علیه امنیت ملی شده است به شکل جدی برخورد شود.

وی افزود: نفوذ در حوزه مطبوعات یکی از خطرناک‌ترین عرصه‌های نفوذ است، چراکه افکار عمومی را از واقعیت دور می‌کند و به سوی غیرواقعیات سوق می‌دهد و بی‌شک بر تصمیم گیری مسئولین اثرگذار است. برخورد با عوامل نفوذی خطرناک، یک وظیفه مهم برای نهادهای امنیتی و نظارتی است تا این عوامل نفوذی نتوانند آزادانه هر حرف ابلاغی از سوی دشمن را به عنوان سیاست‌های دشمن در مطبوعات کشور با بودجه بیت‌المال ترویج کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بسترسازی به کمک جریان داخلی را یکی از عوامل موفقیت دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن هیچ گاه در طول این 40 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد نتوانسته در داخل کشور اقدامی علیه امنیت ملی انجام دهد؛ مگر اینکه عوامل نفوذی بستر لازم را برای آن فراهم کرده باشند فتنه 78 و 88 نقش مطبوعات و عناصر نفوذی در آن یک نقش تعیین کننده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات