خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

لزوم پرهیز از مطرح کردن دعواهای قومیتی در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پرهیز از مطرح کردن دعواهای قومیتی در فضای مجازی یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۵۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلی امام خمینی ارومیه، اظهار کرد: کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی گام مثبت برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد توجه قرار گیرد و آحاد مردم در جریان برگزاری این رویداد مهم قرار گیرند.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره و پنج اجلاسیه آن، افزود: برای تدارک مراسم به این شکوه و بزرگی زحمات زیادی کشیده شده که امید است آثار و برکات آن در جامعه جاری شده و نسل جوان بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: قیامت به صورت دفعی رخ می‌دهد و زمانی که بر سور دمیده می‌شود و همه بندگان از قبر بلند می‌شوند و دادگاه الهی آماده می‌شود آنهایی که اعمال نیک انجام داده‌اند ترسی بر آنان نیست ولی بدکاران با صورت به آتش خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید برای چنین روزی خود را آماده کند، افزود: تنها راه آمادگی برای قیامت انجام اعمال نیک و عمل به دستورات خداوند است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اعضای خانواده باید به یکدیگر حسن ظن داشته باشند، ادامه داد: اگر در خانواده گمان بد حاکم شود در آن خانواده آرامش از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در جامعه هم مردم نسبت به یکدیگر نباید سوءظن داشته باشند، تصریح کرد: امروزه متاسفانه در جامعه برخی در برابر نصیحت و خیرخواهی دیگران جبهه گرفته و آن را قبول نمی‌کنند.

قریشی با اشاره به سالگرد میلاد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: همه مسلمانان باید جشن باشکوهی برای ایشان برگزار کنند مخصوصا در زمانه‌ای که تکفیری‌ها شادی و جشن را حرام ‌می‌دانند.

وی با بیان اینکه بهترین ایام به عنوان هفته وحدت انتخاب شده است، عنوان کرد: اکنون زمانه‌ای است که مسلمانان باید بیشتر با یکدیگر متحد باشند چرا که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و تجزیه کشورهای اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خداوند در قرآن عبرت گرفتن ار سرگذشت فرزندان پیامبران را به همه توصیه می‌کند، تصریح کرد: انسان‌ها حتی اگر فرزند پیامبر هم باشند در صورت تفرقه و اختلاف از بین خواهند رفت و دشمنان بر آنها مسلط خواهند شد.

وی افرادی را که در رسانه‌ها و فضای مجازی دعوای کرد ‌و ترک راه می‌اندازند را افراد مخالف دین خواند و بیان کرد: در جنگ با داعش اقوام مختلفی از مسلمانان تحت فرماندهی قاسم سلیمانی با یکدیگر جمع شده و موفق به نابودی تکفیری‌ها شدند.

قریشی با بیان اینکه تکفیری‌ها افرادی که به اهل بیت(ع) سلام کرده و ایشان را زیارت می‌کنند را کافر می‌دانند، تصریح کرد: ولی چگونه ممکن است که این تکفیری‌ها تعظیم در برابر ترامپ را کفر نمی‌دانند یا چرا به دشمن مسلمانان که در قرآن یهودیت خوانده شده را کافر نمی‌خوانند و یک گلوله به سوی آنها پرتاب نمی‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی گفت: باید از این عوامل این کنگره تشکر کرد و راه شهدا را ا ادامه داد.

منبع: اروم نیوز

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار