خبرهای داغ:
همسر سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» گفت: شهید «قهاری‌سعید» همواره خود را سرباز خاکی ولایت می‌دانست و در هر کجا آماده خدمت به اسلام و وطن بود.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۲۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

شهید «قهاری‌سعید» همواره خود را سرباز خاکی ولایت می‌دانستبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، فرحناز رسولی در نشست خبری برگزاری یادواره شهید شاخص استان همدان سردار شهید «سعید  قهاری‌سعید» اظهار کرد: این شهید بزرگوار در کنگره شهید صدوقی یزد که در 4 اسفند 84 برگزار شد، شهادت خود را از شهدا طلب کرد تا سال آینده وی نیز در چنین روزی در جمع آنان باشد و این خواسته وی در4 اسفند سال بعد برآورده شد.

وی با بیان اینکه شهید «قهاری‌سعید» همواره خود را سرباز خاکی ولایت می‌دانست و در هر کجا آماده خدمت به اسلام و وطن بود، افزود: شجاعت، صداقت، صبوری، ایمان و اراده قوی، عدم ترک نماز شب و دعای عهد تا روز شهادت را از جمله ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی شهید والامقام می‌توان برشمرد.

همسر سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» با اشاره به اینکه ایشان خدمات بزرگ ‌و ارزنده‌ای در طول 30 سال خدمت خود داشت، گفت: این شهید از جمله هسته‌های اصلی تشکیل سپاه همدان به همراه خانم دباغ و تعدادی از برادران بوده و یکی از فرماندهانی است که در تنور داغ جنگ از ابتدا تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 تا 4 اسفند 85 عاشقانه و عارفانه برای خدمت به اسلام همواره از هیچ کاری فرو گذار نبود و در مسیر خدمتگزاری به دنبال مقام رفیع شهادت بود.

وی خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته ایثارگری و خدمات و زندگی شهید «قهاری‌سعید» را به نسل جوان شناساند چراکه ایشان نیز یک شهید «حججی» بوده که در هنگام و لحظه شهادت توسط گروهک پژاک بسیار آزار و اذیت می‌شود.

رسولی در ادامه تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم شهدا را به عنوان یک ارزش به جامعه و نسل جوان انتقال دهیم و در حفظ این ارزش‌ها کوشیده و در راستای ترویج و نشر ارزش‌ها گام برداریم و با خواندن وصیت‌نامه شهدا به عنوان یک حجت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه شهید «قهاری‌سعید» در ۵ فروردین سال 31 در روستای چنارعلیا متولد شد و تا پایان دوره ابتدایی در این روستا ساکن و سپس به همدان مهاجرت کردند‌، افزود: ایشان علاقه فراوانی به زادگاه خود داشت و به بهانه‌های مختلف و در سفرهای گوناگون به اسدآباد آمده و خاطرات کودکی خود را مرور می‌کردند.

همسر سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» اظهار کرد: شهید «قهاری‌سعید» از آغازین روزهای شروع انقلاب فعالیت‌های سیاسی خود علیه رژیم شاهنشاهی را آغاز و تنها وسیله نقلیه خود در دوران مجردی را فروخته و با خرید یک (اسلحه ژ3) تمام‌قد در برابر رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه شهید «قهاری‌سعید» پس از ورود امام راحل به میهن به عنوان محافظ شخصی ایشان انتخاب شد، بیان کرد: ایشان از نخستین هسته‌های سپاه استان همدان و از همرزمان خانم دباغ و مؤسسان سپاه همدان بود، با آغاز جنگ تحمیلی زندگی را رها و در جبهه حضور پیدا کرد.

رسولی به نخستین سمت شهید «قهاری‌سعید» در سپاه اشاره و تأکید کرد: در سال 59 سپاه شهرستان نهاوند را تأسیس کرد و پس از ثبات این مجموعه به سمت فرماندهی محور دزل در سال 60 منصوب شد.

وی با بیان اینکه شهید «قهاری‌سعید» در طول خدمت 5 مرتبه مجروح شد، اظهار کرد: فرماندهی سپاه سنقر سومین پست ایشان بود که پس از آن در جوانرود، پاوه، تازه‌آباد، ازگله، مریوان، فرماندهی تیپ ابوذر، تیپ 212 حمزه، جانشینی قرارگاه نجف اشرف، فرمانده تیپ 18 الغدیر و فرماندهی لشکر 3 نیروی ویژه حمزه سیدالشهدا(ع) در پرونده این شهید بزرگوار به ثبت رسیده است.

همسر سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» تصریح کرد: این شهید بزرگوار در سمت فرماندهی سپاه الغدیر یزد در سال 84 خدمت برنامه‌هایی با عنوان برگزاری کنگره شهید صدوقی و 4 هزار شهید استان یزد را انجام داد که به نوبه خود اقدام بزرگی در راستای زنده نگهداشتن یادوخاطره شهیدان بود‌.

وی تأکید کرد: این شهید بزرگوار مزد زحمات خود در برگزاری کنگره را یک‌سال بعد در چهارم اسفند ۸۵ در جهنم‌دره شهرستان خوی و در مبارزه با گروهک پژاک دریافت و به فیض شهادت نائل آمد.

رسولی گفت: در حال حاضر از این شهید والا مقام 4 فرزند به ترتیب به نام‌های عباس، هدی، فاطمه و احمد به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات