حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور گفت: اگرچه عده‌ای می‌کوشند اسلام‌خواهی میرزا کوچک را مخطط کنند، با اسلام‌گرایی و حلال و حرام خواهی میرزا، نتوانستند او را از مسیر اسلامیت خارج کنند.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۹۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور صبح امروز در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید روحانی و طلبه استان گیلان در مسجد میرزا کوچک سلیمانداراب رشت اظهار داشت: از دوران مشروطه تاکنون با اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی بوده که توانسته‌ایم به رشد برسیم.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور ضمن اشاره به شهدایی که به تبعیت از امام خمینی(ره) همه‌ی هستی‌شان را تقدیم انقلاب کردند، اضافه کرد: شهدای عزیز محراب و شهدای صدر انقلاب مانند شهید بهشتی و شهید مدنی و دیگر شهدایی که عمامه‌ی سفیدشان کفنشان شد و درراه اسلام جان‌فشانی کردند نمونه‌ای از هزاران شهیدی هستند که برای اعتلای دین از جان خود گذشتند.

مجتبی ذالنور بابیان اینکه گروهی کوشیدند که ماهیت این قیام‌ها را به سمت ملی‌گرایی و تفرقه‌افکنی ببرند که خون شهدای آن قیام نگذاشت آن قیام به انحراف کشیده بشود، افزود: یک نمونه‌ی آن، قیامی است که در گیلان به نام قیام جنگلی اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور گفت: اگرچه عده‌ای می‌کوشند اسلام‌خواهی میرزا کوچک را مخطط کنند، با اسلام‌گرایی و حلال و حرام خواهی میرزا، نتوانستند او را از مسیر اسلامیت خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه میرزای جنگلی و میرزای شیرازی با تقارب در مسیر انقلابی گری و ضد استعماری‌شان یک هدف را در ذهن متبادر می‌کنند، اذعان داشت: نقش واضح اسلام‌خواهی، ضد استکباری و ضد روسی میرزا را نمی‌توانند بزدایند و کم‌رنگ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کنگره به نام شهید والامقام میرزای جنگلی و منقش به 150شهید روحانی استان گیلان است که هیچ دستی نمی‌تواند آن را از جبین مردم انقلابی گیلان بزداید.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به اینکه: نقش پشتیبانی روحانیت در جنگ نیز بسیار مهم و پراهمیت بود، بیان داشت: نقش آیت‌الله احسان‌بخش در گسیل کمک‌های مردمی به سمت جبهه و جنگ برکسی پوشیده نیست و بسیار ارزشمند بود.

وی بابیان اینکه حلقوم روحانیت فریاد مظلومیت مجاهدان و رزمندگان بود، افزود: نقش تأثیرگذار نمایندگان امام در سپاه و ارتش به‌گونه‌ای بود که با سخنرانی چنددقیقه‌ای بین رزمندگان چنان شوری به وجود می‌آمد که همه‌ی جنگ‌های روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور بابیان اینکه بعضی از نمایندگان امام و ائمه‌ی جمعه با ترویج مسائل اسلام، بیان تاریخ اسلام و بصیرت افزایی میان مردم به افزایش معنویات و استحکام پایه‌های اعتقادی رزمندگان می‌پرداختند، تصریح کرد: عده‌ی زیادی از طلاب جوان لابه‌لای رزمندگان مراحل آموزشی را به اتمام رساندند و نقش بی‌بدلی در جبهه‌ها ایفا کردند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور گفت: حدود 4300 روحانی در جبهه‌های دفاع مقدس و 36شهید مدافع حرم روحانی در سطح کشور و در قالب شهدای روحانی شناسایی‌شده‌اند.

مجتبی ذالنور تأکید کرد: امروزه اهمیت و نقش روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و تبعیت از ولایت و انتقال دستورات ولایت‌فقیه به جامعه کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به اینکه تهدیداتی که در دوران دفاع مقدس ایران را تهدید می‌کرد، هم توسط داعش خارجی و داعش داخلی و هم توسط فضای مجازی در حال اتفاق است، تصریح داشت: می‌بینم مسائلی که از حلقوم دشمن شنیده می‌شود از دهان مسئولین کشوری نیز گفته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میرزا مظلومانه به شهادت رسید ولی بصیرت مردم ما نگذاشت که میرزاها در مسیر انقلاب تنها بمانند و یکی از آن مصادیق قیام هشتم دی مردم گیلان در فتنه‌ی 88 بود که اگر این بصیرت در آن زمان هم بود میرزا را در کوه‌ها و جنگل‌ها تنها نمی‌گذاشتند و میرزا به شهادت نمی‌رسید.

ارسال نظرات