خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهید حقیقت اسلام را در جهان به نمایش می گذارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری شهدا در جامعه گفت: انسان زنده مدافع دین، حلال خوری، عطوفت انسانی و حق و حقیقت است و ما باید اثرگذاری یک فرد زنده را در جامعه مشاهده کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۳۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای روستای کبریت‌میان میان با عرض سلام و صلوات به ارواح پاک همه شهیدان این مرز و بوم اظهار کرد: برخی ها تا به امروز هنوز فرق طاغوت، دین، شهید و غیرشهید را متوجه نشده اند و هنوز هم قصد درک این نکته را ندارند که ولایت طاغوتیان با ولایت الهی در تضاد است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: قرآن کریم به ما می گوید اجازه ندارید که شهیدان را مرده بپندارید بلکه شهدا زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می خورند.
وی افزود: باید باور داشته باشیم که انسان مرده و زنده در نگاه دینی و معرفتی بایکدیگر متفاوت است، گاهی فردی راه می رود حرف می زند اما زنده نیست، گاهی هم افرادی در زندگی ما حضور ندارند و ظاهرا دفن شده اند اما زنده اند و در زندگی ما تاثیرگذارند.
امام جمعه قزوین یادآور شد: امام علی(ع) در کلمات قصار خودشان در نهج البلاغه مرده را کسی می دانند که نسبت به ظلم، ناحقی، حرام خوری و مشاهده منکرات بی تفاوت است و سکوت می کند؛ اما اگر فردی با مشاهده منکرات در قلبش احساس ناراحتی کند و با زبان نسبت به ظلم و ستم اعتراض خود را نشان دهد و در عمل هم مخالفت خود را نشان دهد این فرد انسانی زنده خواهد بود.
این کارشناس قرآنی عنوان کرد: عده ای هستند که در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی در سوریه، عراق، یمن و بحرین سکوت می کنند و حتی به حضور مدافعان حرم در کشورهای دیگر اعتراض می کنند، این افراد مردگان زنده نما هستند.
وی بیان کرد: امیرمومنان در خطبه ۸۷ نهج البلاغه منافقان را نیز جزء مردگان معرفی می کنند، کسانی که صورت انسانی و قلبی حیوانی دارند و در دوره ما به فرمان صهیونیست ها علیه مسلمانان حیله و نیرنگ می کنند.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: دسته سومی که امام علی(ع) آنها را مرده زنده نما معرفی می کنند، افرادی هستند که گوش شنوا، چشم بینا و عقل روشنی برای شنیدن، دیدن و تشخیص حق و حقیقت ندارند.
عابدینی عنوان کرد: قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام(ص) می گوید؛ تو نمی توانی به مردگانی که اهل ظلم، تعدی و تجاوز به حقوق دیگران هستند حرف دین را بفهمانی، زیرا زندگان کسانی هستند که در زندگی با ایمان به خدای متعال و خالصانه فقط به دنبال کار خیر و عمل صالح هستند.
وی ادامه داد: دومین گروه زنده در نگاه قرآن افرادی هستند که نسبت به اعمال دینی و عمل به حق خدا و دین، پایبندی داشته باشند یعنی نیاز نیست که حتما شهید شویم تا خداوند ما را جزو زندگان به شمار آورد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: شهدا گروه سومی هستند که در نگاه قرآن جزو زندگان واقعی به شمار می آیند، کسانی که در طول تاریخ و زمان انبیای الهی و از ابتدای اسلام در مقاطع مختلف تا به امروز در دفاع از حق به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه زنده فردی است که مدافع حلال خوری، عطوفت انسانی، دین و صداقت است، گفت: ما باید اثرگذاری یک فرد زنده را در زندگانی خود ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۰ میلیونی مردم در اربعین حسینی نشانه زنده بودن امام حسین(ع) است؛ اما آیا امروز کسی حاضر است برای یزید ملعون قدمی بردارد؟ اگر شهیدان و زندگان حقیقی نبودند امروز سوریه و عراق تبدیل به یک حکومت غاصب شده بود و مقاومت یمن و باریکه غزه و بحرین از دست می رفت.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: خانواده های شهدا بدانند که نباید نگرانی از نبود فرزندان خود داشته باشند، زیرا شهدای شما اسلام، شیعه و قرآن را در جهان زنده کردند و حق و حقیقت دینی را به نمایش گذاشتند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار