به همت 220 حضرت هاجر (س) کارگاه آموزش مهارتهای ارتباطی با سخنرانی حجت الاسلام دوست محمدی و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۲۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، همزمان با گرامیداشت هفته ی بسیج به همت مدرسه ی فرقانی حصارک کرج همایش آموزشی با سخنرانی حجت الاسلام دوست محمدی برگزار شد.

حجت الاسلام دوست محمدی ضمن تبریک هفته ی بسیج و پیروزی رزمندگان اسلام  بر حکومت ملعون داعش خاطر نشان کردند که هر آنکس که خیر خواه مملکت اسلامی ایران باشد  بسیجی است حتی اگر کارت عضویت بسیج نداشته باشد .

در مقدمه ی بحث آموزش مهارتهای ارتباطی موثر  ایشان اشاره داشتند که مهارتهای انسان درمحیط کوچک بسیار سطحی و در حد رفع نیازهای اولیه است.اما با توسعه ی فضای اطراف انسان و خروج او از محیط بسته ی قبلی و افزایش تعداد افراد در مراودات اجتماعی ، نیاز به افزایش مهارت از جمله مهارتهای اجتماعی احساس میشود.که فقدان اینگونه مهارتها اثرات مخربی روی زندگی اجتماعی و خانوادگی افراد دارد .

وی همچنین به اهمیت داشتن مهارت در استفاده از فضای مجازی تاکید کردند.

در ادامه حجت الاسلام دوست محمدی نوجوانان مخاطب را به آموختن مهارتهای رهبری تشویق کرده و افزود :مهارتهای اجتماعی افراد در برخوردهای اولیه ی او با دیگران کاملا نمود داشته و در واکنش افراد نسبت به انسان کاملا موثر هستند ،برخی از افراد دارای قدرت رهبری به معنای توانایی بررسی دقیق و به موقع موقعیت ،بیان صریح و اجرای قاطعانه هستند.

وی تاکید داشت: در جامعه ی انسانی هر کنشی ،واکنشی دارد و رهبران معمولا کنشگر هستند.

ایشان در پایان با برشمردن مهارتهای لازم برای رهبری اشاره کردند که اولین مهارت لازم داشتن ارتباط موثر به معنای تاثیر گذاری همراه با قدرت است و قدرت انسان وابسته به کسب سه چیز است : دانش و آگاهی ناشی از تحقیق نسبت به محیط و افراد ،ظاهر آراسته همراه با رفتار و زبان بدن مناسب  و نهایتا برخورداری از فن بیان مناسب می باشد.

کارگاه آموزش مهارتهای ارتباطی در هفته بسیج

 خبرنگار بسیجی :آرین

ارسال نظرات