خبرهای داغ:
امام جمعه خضری دشت بیاض:

نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف مسأله اول جهان اسلام است

امام جمعه خضری دشت بیاض گفت: امروز اگر در یمن، سوریه، عراق ، افغانستان و پاکستان کودک بی گناهی سربریده می شود به خاطر افکار و نقشه های شیطانی صهیونیست است.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۱۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امام جمعه خضری دشت بیاض در خطبه های نماز جمعه در جمع نماز گزاران این شهر  با بیان اینکه هرچه زمان مى‏گذرد، جامعيت و جاذبه شريعت و سيره نبوى و منطق مستحكم اسلام عزيز براى بشريت تشنه عدالت، معنويت، امنيت و پاكى بيشتر عيان مى‏گردد گفت:خدمتى كه پيامبر خاتم(ص) به بشريت از اول تا آخر کرد، به‏واقع منحصر به فرد و تنها از ناحيه شخصيتى همچون وجود مباركش امكان‏پذير بودو يكى از مهم‏ترين رسالتهاى پيامبر خاتم(ص) اميدبخشى به مستضعفان و مظلومان عالم بود كه قرآن کریم فرمود: و اين ممكن نخواهد شد مگر با مجاهدت و مقاومت فراگير آحاد انسانهاى مستضعف و تحت ظلم اعم از مسلمان و غيرمسلمان.

حجت الا سلام والمسلمین"یعقوبی" افزود: حالا كه قرنها از دوران حيات حضرتش مى‏گذرد، به فضل الهى تشكيل تمدن عظيم اسلامى علي‏رغم ميل بدخواهان و دشمنان كينه‏ورز امت اسلام و ملت ايران، كليد خورده است و اين حقيقت بزرگ، تنها با خميرمايه وحدت جهان اسلام امكان‏پذير خواهد بودلذاست كه جبهه كفر و استكبار و صهيونيزم بين‏المللى، بيشترين توطئه‏ها و حيله‏ها را به شكستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‏اندو اگر بخواهيم تنها عنوان توطئه‏هاى جبهه كفر و استكبار را در عصر و زمان خودمان بررسى و تحليل کنیم،صف‏بندى‏ها و خلق سلفى‏گرى و ترويج انديشه‏هاى پوسيده وهابيت از طرفى، تشويق و ترغيب شيعه‏نمايان انگليسى كه جز خوش‏خدمتى به جبهه كفر و استكبار هنر ديگرى نداشته و ندارند از جهت ديگر، به‏جاى تقويت اردوگاه عظيم موحدان عالم اعم از شيعه و سنى، سرگرم گسترش دادن دامنه تفرقه و اختلاف و برافروختن آتش فتنه‏هاى گوناگون در بين فرق مختلف اسلامى هستند.

وی گفت: يكى از موضوعات عبرت‏انگيزى كه اگرچه پس از حدود ۶ سال فتنه‏گرى به فضل الهى با صلابت و استقامت جبهه مقاومت اسلامى و ايثارگرى مجاهدان مدافع حرم اهل بيت(ع) به‏طور كامل جمع گرديد، تشكيل داعش بود كه كافى است فلسفه تشكيل داعش و اهداف شوم و مرموز پشت پرده پرورش‏دهندگان داعش، يكبار ديگر مورد توجه قرار گيرد كه قطعاً يكى از اساسى‏ترين آن‏ها ايجاد اختلاف و شكاف بيشتر در صفوف به‏هم فشرده امت اسلام بوده است.

که استکبار علاوه بر اهداف اسلام‏هراسى و شيعه‏هراسى و در نهايت ايران‏هراسى، هدفهاى مرموز دیگری ازجمله:

- جلوگيرى و كند كردن حركت بيدارى جهان اسلام و بلكه بيدارى مستضعفان عالم‏

- رونق دادن به بازار سلاح و تحميل فروش تسليحات گوناگون به كشورهاى هدف‏

- ترميم اقتصاد كشورهاى وابسته به جبهه غرب و استكبار از رهگذر فروش سلاح و ديگر تجهيزات مورد نيازرا دنبال میکنند

وی افزود: ايران اسلامى افتخار دارد با تأسى به امام راحل كه منادى وحدت امت اسلام بود و خلف صالح وى امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) كه اكنون اميد جهان اسلام است، با تأكيد براين‏که هر صداى تفرقه‏افكن و هر نشان اختلافى كه از هر حلقوم و يا قلم و رسانه‏اى صادر بشود، محكوم است و همواره و پيوسته آحاد امت اسلام را به وحدتى راهبردى و فراگير و عميق دعوت نموده تا به يارى خداى متعال، تحت سايه وحدت جهان اسلام بر مجد و عظمت و عزت و اقتدار همه كشورها و ملتهاى مسلمان افزوده گردد.‏

وی با اشاره به فرمایشات رهبر  معظم انقلاب در اجلاس محبان اهل بيت در برابر تكفيرکه  فرمودند: «ما حرفمان را صريح مى‏زنيم و پاى حرفمان مى‏ايستيم و هرجايى كه احتياج به حضور ما باشد، هرجايى كه احتياج باشد به كمك ما در مواجهه و مقابله‏ى با كفر و استكبار، كمكمان را به آن‏جا مى‏كنيم؛ اين‏را صريح مى‏گوييم، اِبا هم نمي‏كنيم از گفتن اين مطلب در مقابله و مواجهه‏ى با دنياى كفر و استكبار؛ ما ملاحظه‏ى هيچ‏كس را نمي‏كنيم و سخن خودمان و حرف دل خودمان را صريح مى‏زنيم افزود:  امروز يك چنين واقعيّتى است در دنياى اسلام و اميدواريم كه به توفيق الهى روزى فرا برسد كه فلسطين به مردم فلسطين برگردد و مردم فلسطين مالك سرزمين خودشان بشوند و آوارگان فلسطين به فلسطين برگردند؛ آن روز، روز جشن و عيد دنياى اسلام خواهد بود و آن روز ضربه‏ى واقعى و شكننده‏ى كمر استكبار بر او وارد خواهد شد و ما براى آن تلاش مى‏كنيم و كار مى‏كنيم و ان‏شاءالله آن روز فراخواهد رسيد.»

وی با بیان اینکه شاید به ذهن بعضی از نوجوانان و جوانان برسد که چرا در تمام مشکلاتی که کشورهای اسلامی دارند همیشه باز هم باید فلسطین و آرمان قدس را فراموش نکنیم گفت:  دلیلش این است که برای خاموش کردن آتش همیشه باید از سرمنشأ شروع کرد و تا نیروی آتش افروز را قطع نکنیم بازهم آتش خاموش نخواهد شد، نیروی آتش افروز دنیا امروز یهود و صهیونیست است اگر در یمن و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان کودک بی گناهی سربریده می شود به خاطر افکار و نقشه های شیطانی صهیونیست است که عروسک های خیمه شب بازی او مثل آمریکا و آل سعود و آل خلیفه و القاعده و داعش آن را به اجرا می گذارند پس بازهم نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف مسأله اول جهان اسلام است.

وی به مناسبتهای این هفته اشاره کرد وگفت: همانطور که حضرت امام خمینی‏(ره) فرمودند " مجلس بايد نسبت به رفع گرفتاريهاى مردم، انقلابى عمل كند.

چراکه مجموعه خواسته‏ها و انتظارات اسلامى مردم از مجلس، رفع گرفتاريها و محروميتها و دگرگونى در نظام پر پيچ و خم ادارى كشور، از انتظارات به حقى است كه بايد آن‏ها را جدى گرفت وباید  طرح‏ها و پيشنهادهايى را  كه مربوط به عمران و رفاه حال ملت، خصوصاً مستضعفين است، انقلابى و با سرعت تصويب كنيد.

وی به روز دانشجو اشاره کرد وافزود: دانشجو یعنی جوان انقلابی دارای روحیه استکبارستیزی و ضد سلطه‏. دانشجو یعنی افسران جنگ نرم!

وی هم چنین به عملکرد وگزارش  رئیس جمهوراز عملکرد صد روزه خود  اشاره کرد وافزود:  رئیس جمهور محترم گزارشی از عملکرد صد روزه دولت ارائه کردند. اگر منصفانه در این قضیه وارد شویم باید به آقای رئیس جمهور عرض کنیم آمارهاى كاغذى با واقعيت زندگى مردم تناسب ندارد و متاسفانه ركود اقتصادى و بيكارى و فشارهاى معيشتى به قوت خود باقى است‏.

که بخشى از گزارش رئيس جمهور با استناد به آمارهاى كاغذى مثبت بود كه ازجمله آن‏ها مى‏توان به افزايش رشد اقتصادى، تورم يك رقمى، ايجاد سالانه ۶۸۵ هزار شغل خالص، كاهش نرخ بيكارى، افزايش رشد اقتصادى ۵.۶ درصد با نفت و ۷ درصد بدون نفت، اختصاص ۲۵ هزار ميليارد تومان بودجه عمرانى، افزايش درآمدهاى كشور، رشد مثبت مسكن و معدن، فروش نفت توليدى و ميعانات گازى روى آب و رشد منفى آسيبهاى اجتماعى اشاره كرد.

اما آيا اين آمارهاى اقتصادى در زندگى مردم ملموس است؟

وی نیز بیان کرد: تقريباً صد روز پيش جناب آقاى روحانى در بهارستان و در حضور نمايندگان ملت براى دومين بار سوگند ياد كرد كه به وعده‏هاى انتخاباتى خود عمل كند. ایشان قول داد كه سالانه بيش از ۹۰۰ هزار شغل ايجاد كند، فقر و كارتن‏خوابى و كودكانِ كار را به‏كلى برچيند و دهها وعده ديگراما  در گزارش سال ۲۰۱۷ بانك جهانى، رتبه‏ى ايران در تجارت فرامرزى از ۱۶۷ به ۱۷۰ در سال ۲۰۱۷ تنزل يافته و از نظر وضعيت اشتغال نيز ايران در رتبه ۱۲۰ قرار گرفته است. هم‏چنين طبق گزارش‏هاى داخلى ۳۳ درصد جامعه ايران زير خط فقر زندگى مى‏كنند. شيب شتابى كه فقر و فقرزايى در كشور گرفته است، بسيار تند است و ظرف ۴ سال گذشته اين شيب به سرعت پيش رفته است.

 وی نیز افزود:  در آمار تخصيص بودجه عمرانى مبالغه شده است که  رئيس جمهور اعلام كرده ۲۵ هزار ميليارد تومان در امور عمرانى طى سه ماه اخير تخصيص داده شده است و هنوز آمار بانك مركزى منتشر نشده است و فقط آمار شهريور منتشر شده كه رقم آن ۳ هزار ميليارد تومان است  يعنى بايد ۲۲ هزار ميليارد تومان در ماه‏هاى مهر و آبان هزينه شده باشد كه بعيد است يكباره چنين رشدى داشته باشيم.

وی نیز افزود:  اين حرف صحيحى است كه همه مشكل بانكها برجام نيست که  البته قبلا گفته مى‏شد برجام حلال همه مشكلات اقتصادى كشور است ولی  يادمان نرفته كه آقاى روحانى برجام را بزرگترين پيروزى تاريخ ايران و انقلاب اسلامى و و موفقيت‏آميزتر از ۸ سال دفاع مقدس مى‏دانست اما به‏مرور معلوم شد كه دستاوردهاى آن به اندازه اين همه تبليغات نبود وهمگان مى‏دانند كه قفل مبادلات بانكى با جهان بعد از برجام نه تنها رفع نشد و بلكه روز‏به‏روز سخت‏گيرى‏ها و تحريم‏ها بيشتر هم شده است و امروز در هيچ بانكى از جهان و منطقه نمى‏توانيم يك دلار جابجا كنيم،نفت را مى‏فروشيم اما يك دلار آن‏را نمى‏توانيم جابجا كنيم و درباره تبديل به ارزهاى ديگر هم كشورهاى خارج زير بار نمى‏روند ودور جديد تحريم‏هاى آمريكا هم در راه است که  هيچ درآمدى را نمى‏توانيم به داخل منتقل كنيم.

 وی هم چنین افزود: به واقعيت‏هايى كه رئيس جمهور پذيرفت  ازجمله نقص دولت در زلزله اخير، عدم توفيق و سختى كار دولت در حذف يارانه ثروتمندان، افزايش نرخ ارز، مقابله آمريكا با برجام و عدم مطالعات كافى در گران كردن نرخ نان مى‏توان اشاره كرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها