در پی اینکه مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ آماده می‌شود تا به بازپرسان بگوید که در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته، دونالد ترامپ به وی دستور داده است تا با روسیه تماس برقرار کند، قیمت طلا 6 دلار بالا رفت.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۰۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

 

 

 

 

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی با کاهش ارزش دلار و بازارهای بورس آمریکا افزایش یافت.

در پی گزارش شبکه ای بی سی نیوز که اعلام کرد میشائیل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ آماده می شود تا به بازپرسان بگوید که در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته، دونالد ترامپ به وی دستور داده است تا با روسیه تماس برقرار کند، ارزش دلار و بازارهای بورس آمریکا افت کرد.

سهام ها در وال استریت به سرعت پس از این گزارش افت کرد. سرمایه گذاران ترسیدند که اخبار سیاسی بر تصویب لایحه مالیاتی ترامپ از سوی سنای آمریکا تاثیر بگذارد.   

در چند لحظه، قیمت طلا بالا رفت و بازار بورس امریکا افت کرد. با این حال میشائیل ماتوسک، تاجر ارشد گلوبال اینوستورز خاطر نشان کرد میچ مک کونل، نماینده جمهوری خواه سنای آمریکا گفته است رای های کافی برای تصویب لایحه مالیات وجود دارد.

ماتوسک گفت: گزارش در مورد فلین «برای افرادی که پیش بینی کردند که طلا بخرند، بسیار خوب بود. اینگزارش در مبادلات تجاری ترس ایجاد کرد.»

هر اونس طلا با 5.61 دلار افزایش 1280.62 دلار فروخته شد. این فلز گران بها تا 1289.50 دلار نیز بالا رفته بود. اما به طور کلی هفته کاهشی با 0.8 درصد کاهش را ثبت کرد.

کارستن فریچ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «اصلاحات مالیاتی بر طلا اثر منفی دارد... زیرا منجر به تورم بالاتر می شود و فدرال رزرو را به افزایش بیشتر نرخ بهره ترغیب می کند.»

وی افزود ضعف اخیر قیمت طلا می تواند به علت افزایش مداوم ارزش بازارهای اوراق قرضه دانست که با خوش بینی اقتصادی و امید برای اصلاحات مالیاتی ایجاد شده است.

بازارهای بورس امریکا هفته گذشته به علت احتمال تصویب اصلاحات مالیاتی رکورد بالایی ثبت کردند. روز پنج شنبه طلا 0.7 درصد افت کرد و به کمترین قیمت از 6 نوامبر برابر با 1270 دلار رسیده بود.

ارسال نظرات