خبرهای داغ:
محمد امیری

حوضچه آرامش، طرحی برای تولد آرامش و سکون زیر یک سقف

طرح حوضچه آرامش، طرحی برای ساماندهی و نجات خانواده‌ها از باتلاق طلاق، طرحی برای تولد آرامش و سکون زیر یک سقف، راه نجاتی برای خانواده‌ها و این طرح، نامی جز «حوضچه آرامش» ندارد.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۷۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حوضچه آرامش ایده‌ای است که برای نخستین بار در شهرشاهرود اجرا شده، تا بتواند مرهمی بر زخم‌هایی باشد که شیاطین غرب بر پیکره خانواده‌ها وارد ساخته اند. زخم‌هایی از جنس وبا و طاعون اجتماعی که قابلیت سرایت به بافت‌های دیگر جامعه دارد، و آثارش در طلاق‌های عاطفی و فروپاشی و گسست‌های خانوادگی ظاهر می‌شود.
حوضچه آرامش در حقیقت به معنای ایده‌ای پویا و خلاق در حوزه آسیب شناسی و ترمیم اختلالات موجود درحوزه مباحث خانواده و مهارت‌های زندگی مشترک است. نامگذای این طرح گر چه در نگاه اول غریب و بعید به نظر می‌رسد؛ ولی ارتباط مفهومی جالبی با محتوای طرح دارد. بر اساس این طرح آسیب‌های خانوادگی مانند موج‌هایی سهمگین و متلاطم است، که هر لحظه ممکن است ساحل زندگی را با طوفان‌هایی سیل آسا و ویرانگر در نوردد. سیلابی متلاطم که فضای زندگی مشترک را دستخوش حوادثی جبران نا پذیرمی کند، و ویرانی‌های زیادی به جا می‌گذارد. تا جایی که ممکن است دامنه طغیانگر این سیلاب زوجین را سرگشته و پریشان به سمت و سوی دادگاه خانواده و طلاق بکشاند. قرار است امواج خروشان این آسیب‌ها وارد حوضچه‌ای شوند و در بستری آرام گیرند، این طرح با آموزش مهارت‌های زندگی مشترک بستری را برای ایجاد سکون و آرامش در میان خانواده‌ها آماده می‌کند، و خانواده را در راستای کسب مهارت‌های لازم برای همگرایی عاطفی و انسجام خانوادگی آموزش می‌دهد. با اجرای این طرح امید است آرامش از دست رفته دوباره به آغوش خانواده‌ها برگردد.
این جمله از مقام معظم رهبری سر لوحه این طرح قرار گرفته است: "انسان که ماشین نیست، انسان روح است، انسان معنویت است، انسان عواطف و احساسات است. حالا می‌خواهد آرامش پیدا کند. این آرامش کجاست؟ محیط خانواده است"
این برنامه به دنبال آن است تا با یک حرکت جهادی و انقلابی متکی به اصول علمی و تخصصی خانواده را که وسیله‌ی آرامش و آسایش روحی جهت تداوم فعالیت زندگی است، استحکام بخشد.
محمد امیری-خبرنگار
ارسال نظرات
پر بیننده ها