آجدانی گفت: هدف از طرح حوضچه آرامش، تشویق و فرهنگ سازی فرهنگ ازدواج و اصلاح آسیب‌های موجود در قالب آموزش مهارت‌های لازم و نه دامن زدن به عدم ازدواج در سن کم می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۶۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، خانم آجدانی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی، به عنوان یکی از اساتید طرح حوضچه آرامش اظهار کرد: با نیاز سنجی و اولویت بندی جلسات آموزش گروهی از طریق نظر سنجی شفاهی و هم چنین توزیع فرم "اولویت بندی جلسات آموزشی" بین تمامی شرکت کننده گان، موضوع "همسرداری و ارتباط موثر" محور جلسات کارگاهی برنامه قرار گرفت.
وی افزود: در فرایند آموزش ضمن گروه بندی مخاطبین در دو سطح نوعروسان و سایر مخاطبین (با توجه به مدت تاهل) در دو گروه ۲۰ و ۳۰ نفره (با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس) در قالب جلسات آموزشی گروهی و انجام مشاوره فردی از روش‌ها و آزمون‌های علمی استفاده گردید.
آجدانی خاطر نشان کرد: بررسی سبک ارتباطی زوجین با استفاده از پرسشنامه الگو‌های ارتباطی زوحین- کریستین و سولاوای (CPQ) هدف از این کار لزوم شناخت زوجین از ویژگی‌های شخصیتی هم و تاثیر این موضوع در بهبود عملکرد زندگی مشترک و میزان رضایتمندی زوجین بود.
وی تصریح کرد: مقایسه ویژگی‌های شخصیتی زوجین با استفاده از پرسشنامه شخصیتی ۵ عاملی نئو هدف از اجرای این آزمون شناخت زوجین از سبک ارتباطی خود در زندگی مشترک و لزوم اصلاح برخی جنبه‌های آن در جهت بهبود کیفیت روابط زوجین و کسب مهارت‌های مناسب حل تعارض.
مسئول مرکز مشاوره کانون جوانان بسیج شاهرود ادامه داد: با توجه به اجرای این طرح در شهر مجن و آگاهی از ویژگی‌های بافتی و عرفی این منطقه هدف مهم اجرای این طرح در کنار اهداف ذکر شده حفظ قوامیت مرد در ساختار خانواده و جلوگیری از ایجاد تقابل در ذهن مخاطبین بین دو موضوع سن پایین ازدواج و عدم عملکرد مناسب زوجین در زندگی مشترک؛ با این تفاسیر هدف تشویق و فرهنگ سازی فرهنگ ازدواج و اصلاح آسیب‌های موجود در قالب آموزش مهارت‌های لازم و نه دامن زدن به عدم ازدواج در سن کم می‌باشد.
وی تاکید کرد: نتایج حاصل شده از آموزش مهارت‌های ارتباطی و حل تعارض به گروه مخاطب به بهبود سبک ارتباطی و مهارت حل تعارض زوجین منجر شده است.
آجدانی گفت: با توجه به مقایسه پیش آزمون و پس آزمون صورت گرفته؛ و با توجه به روش تحلیل آماری نشان داد کـه آمـوزش مهـارتهـای ارتباطی باعث کاهش تعارضات زناشویی شده و برکیفیت زندگی تأثیر مثبت گذاشته است؛ بازخورد‌های کتبی و شفاهی ارائه شده از سوی مخاطبین و تمایل این بزرگواران برای تداوم جلسات کاملا مشهود است، مایه خرسندی ما گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها