اقتصاد مقاومتی در صورت موفقیت شرایط بحرانی اقتصاد کشور را متحول می‌کند و زمینه‌های مختلف استقلال اقتصادی را نهادینه می‌کند و کشور را به خودکفایی ارتقا می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۵۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، "حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی ساختار نظام‌مندی دارد که تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند و زمینه رشد و توسعه اقتصادی و درنهایت عدالت اجتماعی از دل آن پدید می‌آید.

وی، بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی با ارائه آزادی عمل بیشتر به مردم و اقتصاد داخلی، سعی می‌کند خود را در مقابل توطئه‌های دشمنان مقاوم کند، افزود: اقتصاد باید در مقابل تهدیدات اقتصادی خارجی مقاومت کند و باوجود تحریم‌های اقتصاد کشور ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی است.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در صورت موفقیت شرایط بحرانی اقتصاد کشور را متحول می‌کند و زمینه‌های مختلف استقلال اقتصادی را نهادینه می‌کند و کشور را به خودکفایی ارتقا می‌دهد و در صورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، تقویت و توسعه کار شایسته و کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌های موردنیاز و توانمندسازی نیروی کار و فعال‌سازی بخش خصوص به‌عنوان موتور محرک اصلی رشد اقتصاد و صنعتی کشور را از اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد.
خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات پیش رو، خلاصی از وابستگی به درآمد نفت به‌عنوان مصداق خوداتکایی از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی، در ادامه بابیان اینکه اوج دشمنی رژیم آمریکا در بلوکه کردن کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا توسط رئیس‌جمهور کینه‌توز آمریکا به زلزله‌زدگان آشکار است، افزود: در اوج عزاداری ملتی برای هم‌وطنانشان، دشمنان درصدد ضربه‌های سهمگین‌تر و کاری‌تر بر پیکر کشور هستند.
امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: خصومت آمریکا به حدی رسیده است که زلزله ایران و مصیبت مردم کرد غرب کشور، از بار دشمنی‌ها و خصومت‌ها نکاسته و رژیم آمریکا توصیه کرده تا اگر کسی قصد کمک دارد، تحریم‌های آمریکا را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، ابراز کرد: این در حالی است که عده‌ای خوش‌خیال و خوش‌بین در ایران منتظر پیام تسلیت دولت آمریکا و شخص ریس جمهور آمریکا به دنبال زلزله کرمانشاه هستند تا آن را تیتر روزنامه‌های اصلاح‌طلبان بکنند.

وی، ابراز کرد: اوج خباثت و دشمنی دولت آمریکا در این زمان مشخص می‌شود که در اوج مصیبت یک ملت نیز به‌صورت ظاهری یا موقت دست از اظهارت و اقدامات خصومت‌آمیز برنمی‌دارد و از سوی دیگر مجلس سنای آمریکا به دنبال لغو قرارداد فروش ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ به ایران است، قراردادی که لغو آن به بدون شک نقض صریح و آشکار برجام است.

امام‌جمعه ایلام، در ادامه گفت: مبارزه با داعش و حامیان آن و شکست جنایتکارترین گروه تروریستی در تاریخ معاصر نه‌فقط دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ایران، بلکه دفاع از امت اسلامی است، دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه رژیم آمریکا، ارتجاع عرب به‌ویژه رزیم فاسد آل سعود بازنده اصلی بودند که درنبرد اخیر بیشترین ضربه را از جبهه مقاومت متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، افزود: رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، مهم‌ترین عامل شکست داعش و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای این شجره خبیثه بود که با مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و اعمال گفتمان امام راحل و انقلاب، تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی و آن‌ها را دررسیدن به اهداف شوم استعماری خود ناکام گذاشتند.

وی، بابیان اینکه مدیریت جهادی و انقلابی عامل اصلی در شکست داعش و حامیان غربی عربی و صهیونیستی آن بود، گفت: پیروزی غرورآفرین و نجات‌بخش جبهه مقاومت به فرماندهی سردار خوش‌نام حاج قاسم سلیمانی، سردار بسیجی، رزمنده شجاع، رزمنده دلیر، فرمانده استوار و قدرتمند، عامل پیروزی درنبرد علیه داعش و تکفیرها و حامیان آمریکایی و عربی و غربی تبرکی گفته و باید گفت که حاج قاسم سلمانی افتخار ما ایران ایرانیان است.

خطیب نماز جمعه ایلام، بیان کرد: سردار سلیمانی، شخصیتی که خواب شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و آل سعود را آشفته کرده است، سردار سلیمانی، محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران، سوریه، عراق و لبنان است، ژنرال آمریکایی درباره سرلشکر سلیمانی می‌گوید که فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه، فردی بسیار توانمند، مدیر و شایسته است و او را قهرمان تحولات نظامی غرب آسیا نامید.

امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: این ژنرال آمریکایی ادامه می‌دهد که من تنها زمان به ستایش او باز نکردم بلکه باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول را در پیدایش داعش داشته است در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت، او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، گفت: مقامات آمریکایی و اروپایی نیز سردار سرلشکر سلیمانی را قوی‌ترین مرد خاورمیانه می‌دانند، سردار هوشمند اسلامی و انقلاب حاج قایم سلیمانی با مدیریت جهادی، داعش و تکفیرهای را شکست داد و نه با مذاکره، آنچه سبب نابودی داعش شد مقاومت و جهاد و ایثارگری مدافعان حرم و فرمانده شجاع و توانمند سرلشکر قاسم سلیمانی بود.

وی، در ادامه بابیان اینکه بسیج الگویی انقلابی با مدیریت جهادی برای روزهای سخت است، ابراز کرد: یکی از ضروری‌ترین عوامل برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناکام نمودن دشمنان در تحریم‌ها، حاکم نمودن تفکر بسیجی در برنامه‌های اقتصادی است، بسیج بالاترین ظرفیت و آمادگی را برای اجرای فرمان‌های رهبری در عرصه اقتصاد دارد.

امام‌جمعه ایلام، افزود: چراکه عمل‌گرایی همراه با آرمان‌گرایی، حرکت و عمل آمیخته با مبنای تفکر انقلابی از ویژگی‌ها بسیجیان است، بسیج یک حرکت منطقی عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای جامعه اسلامی است و حضور درصحنه‌های و میدان‌هایی که نیاز کشور است از وظایف سازمان و انقلابی و اسلامی نهاد مقدس بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با اشاره به اینکه وحدت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروی بر دشمنان امت اسلامی است، افزود: یکی از اقدامات ارزشمند رسول اعظم (ص) از آغاز بعثت تا رحلت، همواره این بوده است که در آموزش‌ها و تعالیم خود و در عمل، در جهت ایجاد وحدت و نفی تفرقه و اختلاف تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی و همدلی میان مسلمانان و حتی تفاهم با غیرمسلمانان غیرمعارض از اهل کتاب گام نهاده است.
وی، تصریح کرد: سیره عملی پیامبر اکرم (ص) در رابطه با وحدت مسلمین از همان ابتدا و به‌عنوان اولین گام در اعلام شعار توحید متجلی گردید و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و آرمان بزرگ امام راحل و رهبری وحدت جهان اسلام در برابر کفر جهانی و نظام سلطه است؛ و به‌طورقطع وحدت از مهم‌ترین عوامل بقا و استمرار نظام اسلامی در ایران و انقلاب اسلامی منادی شعار وحدت بین مسلمین جهان است.
خطیب نماز جمعه ایلام، در ادامه گفت: آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، فصلی جدید در حیات دینی و اسلامی امت اسلامی است، اینک منتظران مکتب انتظار، امیدوارانه ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت و مصلح کل و دادگستر جهان را از خدای متعال خواهانند تا در پرتو انقلاب جهانی و دولت فراگیر، پرچم عدالت و آزادی و براندازی نظام‌های فاسد و حاکمان دیکتاتور را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند.

 

ارسال نظرات