امام جمعه موقت دامغان گفت: نماینده مجلس نباید وامدار حزب و گروهی باشد، اگر نماینده ای دستش در برابر صاحبان قدرت و ثروت یا مستکبران عالم دراز شود دیگر نمی تواند حق را بیان کند، زبانش برابر آنها کوتاه می شود و حقوق مردم بر زمین می ماند.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۳۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دینداراین شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روز مجلس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت الله مدرس، اظهار داشت: مدرس شیرمرد تاریخ مجلس ایران است که در رأس امور بودن این نهاد با حضور مردان و شهدایی بزرگ همچون او در جایگاه قانون‌گذاری کشور و وکالت ملت معنی پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه دامغان ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان و دفاع بی قید و شرط از حقوق مردم را بارزترین ویژگی‌های آیت الله مدرس دانست و با بیان اینکه عکس شهید مدرس و دیگر شهدای والامقام خانه ملت در مجلس نصب است مبادا نمایندگان ملت عکس آنها عمل کنند، افزود: باید در مجلس شورای اسلامی قانونی بگذرانیم که به نفع و صلاح مردم و جامعه اسلامی، در راستای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و البته رفاه مردم باشد؛ اگر اینگونه باشد مجلس در رأس امور است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مدرس دستش هیچگاه برابر زورگویان و کانون های قدرت دراز نشد بدین سبب همیشه زبانش بر آنها دراز بود؛ نماینده مجلس نباید وامدار حزب و گروهی باشد، اگر نماینده ای دستش در برابر صاحبان قدرت و ثروت یا مستکبران عالم دراز شود دیگر نمی تواند حق را بیان کند، زبانش برابر آنها کوتاه می شود و حقوق مردم بر زمین می ماند.

نفاق و مسلمان کشی هدف دسیسه‌های آمریکایی و صهیونیستی است/ وحدت راه روشن پیروزی مسلمانان

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت و ایام مبارک میلاد نبی مکرم اسلام و رسول مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص)، اضافه کرد: وحدت شاهراه پیروزی مسلمانان و رکن رکین مورد تأکید آیات نورانی قرآن مجید است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه مسلمانان برای رسیدن به اهداف دین مبین اسلام باید از مسیر وحدت عبور کنند همانا هیچ امت و ملتی با نفاق و تفرقه توفیقی به دست نیاورده است، افزود: متأسفانه با وجود تأکید قرآن و اکثریت علمای اسلامی برخی متحجران در سالهای گذشته با صدور فتاوای فتنه انگیز سبب بر زمین ریخته شدن خون مسلمانان و انسان‌های بسیاری شده‌اند، فتواهای نابخردانه وهابیت و مشکلات چندسال اخیر کشورهای اسلامی با جریان خونریز تکفیری نمونه آن است.

وی خاطر نشان کرد: این خونریزان وهابی به نام اسلام زن و مرد و کودک و جوان مسلمان شیعه و سنی را می‌کشند و بعد در ادامه خط فریب و فتنه قرآن را با بهترین چاپ منتشر می‌کنند و خود را خادم الحرمین شریفین می‌نامند، حال آنکه در واقع خادم الحرمین هستند و مانع اصلی گرد آمدن و وحدت مسلمانان حول محور قرآن و مشترکات فراوان خود، تفکرات باطل و آمریکایی این به ظاهر مسلمان‌ها است.

امام جمعه موقت دامغان با تأکید بر اینکه وحدت به این معنی نیست که اصول مذهبی خود را کنار بگذاریم سنی شیعه شود و شیعه سنی شود، بلکه نباید به دنبال خرافات برویم یا به مسائل اختلافی دامن بزنیم، دشمن هزینه بسیاری برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و رواج مسلمان کشی انجام می‌دهد، حال آنکه در همه ادیان این اختلاف عقاید و مذاهب وجود دارد.

16 آذر روز دانشجوی آگاه و ضد سلطه است

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی در ادامه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و بزرگداشت یاد و خاطره شهدایی که این روز به پاس شجاعت و بصیرت آنها نام گذاری شده است،  اظهارداشت: دانشگاه های ما باید در کنار رشد علمی دانشجویان به عنوان قشر بزرگی از جامعه ما، رشد معنوی، اخلاقی و سیاسی آنان را نیز مدنظر قرار دهند؛ 16 آذر در حقیقت روز دانشجوی آگاه و ضد سلطه است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه علم و تحصیل اگر می خواهد برای جامعه مفید باشد باید با تهذیب و تعهد همراه گردد، تصریح کرد: دانشجوی ایرانی باید برخوردار از توان تحلیل صحیح سیاسی باشد، بداند باید در مقابل چه جبهه ای بایستد و صف دشمن از خودی را تشخیص دهد. /977/

ارسال نظرات
پر بیننده ها