امام جمعه اردکان:

پیام خون شهدای دانشجو ایستادگی در برابر استکبار است

امام جمعه اردکان با اشاره به لزوم پرهیز از حزبی و جناحی کردن مراسم روز دانشجو گفت: پیام خون شهدای دانشجو ایستادگی در برابر استکبار است.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۱۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و میلادحضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) به بیان گوشه ای از زندگی و فضائل این بزرگواران پرداخت.
وی گفت: خداوند، پیامبر را برای همه عالم و حتی برای غیر انسان ها مایه رحمت قرار داده است و برپایی جشن در ایام ولادت پیامبر اسلام نیز مورد عنایت و توجه ویژه خداوند است و ما وظیفه داریم که با توسل و آشنایی با معارف اهل بیت هرچه بیشتر به خداوند تقرب پیدا کنیم و مایه زینت اهل بیت باشیم.
امام جمعه اردکان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: ضرورت اول جهان اسلام در زمان ما وحدت است. هم دوستان این را می گویند و هم دشمنان متوجه این مطلب شده اند. دشمنان فهمیده اند که وحدت امت اسلام بزرگترین قدرت در مقابل آنهاست لذا همه تلاش خود را به کار می برند که وحدت بین صفوف مسلمین را برهم بزنند و با تلاش های رسانه ای و شبکه های ماهواره ای همه دست به دست هم داده اند که وحدت بین شیعه و اهل تسنن را برهم بزنند و آنها را باهم دشمن جلوه بدهند.
وی افزود: اگر سلفی گری، وهابی گری و داعش را بوجود آورند برای این بود که بین امت اسلام اختلاف ایجاد کنند. در سایه اختلاف است که دشمنان به خواسته های خود دست پیدا می کنند ولی ما دیدیم که وحدت بخشی از امت اسلام در خاورمیانه باعث نابودی داعشی شد که به اقرار بوجودآورندگان آن سی سال وقت لازم بود تا داعش از بین برود اما وقتی مسلمانان در عراق، سوریه، لبنان، ایران و افغانستان متحد شدند توانستند در برابر این جنایتکاران بایستند. حالا اگر همه مسلمانان دنیا دست به دست هم بدهند مطمئناً به زودی فاتحه استکبار هم خوانده خواهد شد.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: علما و بزرگان ما در خصوص حفظ وحدت بین صفوف مسلمانان تأکیدات فراوانی دارند. هرجا وحدت باشد رحمت الهی نیز فرود می آید و هرجا تفرقه و اختلاف باشد نقمت فرود می آید و دشمنان قدرت پیدا می کنند. مقام معظم رهبری با صراحت تمام فریاد زدند که؛ اگر حنجره ای در بین مسلمانان ایجاد اختلاف می کند چه سنی و چه شیعه باشد در خدمت به دشمن کار می کند.امروز ما مکلف هستیم که نگذاریم دشمن از اختلافات ناچیز بین شیعه و سنی سوءاستفاده کند و اگر می بینیم در جایی کسی دم از اختلاف می زند باید جلو آن را بگیریم.
وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: در 16 آذر سال 1332 معاون وقت رئیس جمهور آمریکا سفری به ایران داشت و عده ای از مردم و دانشجویان دانشگاه تهران به این سفر اعتراض کردند و در این میان سه دانشجو به شهادت رسیدند. فلسفه روز دانشجو اعتراض به استکبار بوده است. گاهی مراسم های روز دانشجو به گونه ای حزبی و جناحی می شود که مردم فراموش می کنند که این روز به چه مناسبتی بوده است.
خطیب جمعه اردکان تصریح کرد: روز دانشجو مظهر ایستادگی دانشجویان در برابر دشمنان و استکبار و در رأس آن آمریکا بوده است امروز هم روز دانشجو باید اینگونه باشد. مراسم هایی که در این روز برگزار می شود باید پیام خون شهدای دانشجو که ایستادگی در برابر استکبار است را فریاد کنند نه خدای ناکرده این مراسمات سمت و سوی حزبی، جناحی و عقده گشایی سیاسی داشته باشد.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: امام راحل عظیم الشأن ما در جمله ای می فرمایند؛ مجلس در رأس اموری است که در کشور واقع است. مجلس خوب همه چیز را خوب می کند و مجلس بد همه چیز را بد می کند. همین جمله امام کافیست که بدانیم نقش مجلس در هدایت جامعه چقدر مهم است.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: مجلس و نمایندگانی موفق هستند که خود را وام دار هیچ قوم، گروه و جناحی ندانند بلکه خود را وام دار نظام، اسلام، امام، شهداء و مردم بدانند. اگر مجلس و نمایندگان مجلس اینگونه شدند قطعاً وقت و فکر اصلی مجلس برای خدمت به نظام و مردم گذاشته می شود که انشاالله اینگونه خواهد بود.
وی در پایان خطبه ها با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: امیدواریم که زمینه خدمت رسانی هرچه بیشتر به این قشر توسط همه و بویژه توسط مسئولان فراهم شود. فرهنگ احترام به معلولان و در نظر گرفتن شرایط خاص آنها هم باید در بین مردم و هم در بین مسئولان و بخصوص برنامه ریزان شهری بیشتر رواج پیدا کند. از همه کسانی که به هر نحوی به این قشر دردمند کمک می کنند بویژه بهزیستی تشکر و قدردانی می کنیم.
ارسال نظرات