داد آفرین ادامه داد : اگر مادری بخواهد در خانه شیوه تربیتش تربیت مهدوی باشدباید خودش معنی انتظار را بفهمد مادری که خودش معنی انتظار را نداند ،نمی تواند فرزندی مهدوی تربیت کند.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۰۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست بصیرتی مردمی در امامزاده سید جعفر یزد با حضور بسیجیان و مردم همراه با سخنرانی "حجت الاسلام دادآفرین" کارشناس مسئل مذهبی برگزار شد.
داد آفرین گفت:وقتی یوسف بعداز 40 سال به برادش بنیامین رسید از زندگی او پرسید،بنیامین گفت:من در فراق تو قصد ازدواج نداشتم اما پدر گفت:اگر ازدواج کنی و زمین را پر کنی از ذکر خدا و فرزندت را خوب تربیت کنی بسیار پسندیده است امروز که یوسف زهرا (س)از ما نیز چنینی انتظاری دارد اگر واقعا منتظر یوسف هستیم باید کاری کنیم که یوسف دوست دارد . اگر واقعا یوسفی هستیم نباید بیکار بنشینیم بلکه باید تلاش کنیم و دنیا را از زیبایی ها پرکنیم.
وی ادامه داد:الآن بیش از هزار و اندی سال است که یوسف زهرا ندیده ایم اگر دشمنان بگویند که چرا امام زمانتان نمی آید بدانید مقصر ما هستیم که زمینه ظهور را فراهم نکرده ایم .
داد آفرین ادامه داد که: اگر مادری بخواهد در خانه شیوه تربیتش تربیت مهدوی باشدباید خودش معنی انتظار را بفهمد مادری که خودش معنی انتظار را نداند ،نمی تواند فرزندی مهدوی تربیت کند.
وی افزود: مادر نقش خودش را در تربیت فرزند خوب انجام داده باشد بنابراین پدر و مادر باید با تکنیک های روز جامعه آشنا باشند و آنها حق ندارند زندگی امروز فرزندانشان را با زندگی خود مقایسه کنند.
داد آفرین گفت: :مادر باید همان طور که به جسم فرزندش اهمیت می دهد به روح فرزندش هم اهمیت بدهد یعنی شبها راس ساعت 10 خاموشی زده شود تا هورمونهای رشد به خوبی ترشح کنند و رشد فرزندان صحیح باشد ،همچنین به هرم غذایی فرزندان توجه شود تا با کوچکترین مسئله فرزندانمان عصبی نشوند.
وی خاطر نشان کرد: مادر باید بستر انتظار را در خانه پهن کند به عنوان مثال در خانه ای که مادر شجاع است فرزندانی شجاع تربیت می کند این موضوع ناشی از ژن مادر نیست بلکه مادر شجاع بستری را فراهم کرده که فرزندان شجاع شوند.
دادآفرین در پایان گفت:دانشمندی گفت:وارد خانه شدم پدرم کتابی در دست داشت ولی آن را برعکی گرفته بود به پدرم گفتم :فکر می کنم چشمهای شما خیلی کم سو شده ،پدر گفت: بیا تا موضوعی را برایت بگویم من اصلا سواد کتاب خواندن ندارم برای اینک شماها را به در خواندن و کتاب خواندن علاقه مند کنم می رفتم کتاب فروشی از فروشنده کتابی در خواست می کردم و از او می خواستم تا نکات مهم و اخلاقی کتاب را برایم تعریف مند و من هم آنها ارا برای شما می گفتم.
از این نکته نتیجه میگیریم که فرزندان ما آن چیزی را که می خواهیم نمی شوند بلکه آن چیزی که هستیم می شوند یعنی به ما نگاه می کنند پس اگر به فرزندانمان توجه کنیم فرزندانی صالح و خوب تربیت خواهیم کرد و اگر به آنها توجه نکنیم فرزندانی خواهیم داشت که در آینده پشیمان خواهیم شد.
ارسال نظرات