نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

شهید مدرس بهترین الگو برای نمایندگان مجلس/آل‌سعود فتنه بزرگ در جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مدرس هم برای روحانیت و هم برای نمایندگان مجلس الگوی مناسبی است.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۹۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ دنیای اسلام در دنیای امروز وحدت بوده و مسلمانان باید همانند 5 انگشت یک مشت در برابر توطئه‌های دشمنان بایستند.

وی افزود: برای جهان اسلام وحدت از هر چیز دیگری واجب‌تر است و بدانیم که عنادها به اسلام ضربه می‌زند. دشمنان سعی دارند تا مسلمانان را وابسته نگه داشته و فرهنگ خود را به ملت‌های اسلامی تحمیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جریان خبیث آل‌سعود در صد ساله گذشته همواره ضد وحدت در جهان اسلام عمل کرده است و هر بار دست به کارشکنی می‌زند. امروز هم این رژیم خبیث و جریان وهابی، فتنه بزرگ در جهان اسلام هستند و تنها با وحدت می‌توان از شر این جنایتکاران نجات پیدا کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه اسلام ما را به اخلاق کریمه دعوت کرده است، گفت: مقتضای اخلاق کریمه برادری است و نباید به موازین اسلامی بی‌تفاوت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سه مسئله توحید، ولایت و تقوا کاملا با یکدیگر مرتبط و تشکیل‌دهنده شجره طیبه اسلام هستند.

وی افزود: با تاکید بر اینکه تقوا مسئله فردی نیست و ملاک برتری تقوا است. همانطور که پیامبر اکرم(ص) ما را به برادری دعوت می‌کند باید حرمت‌ها را حفظ کنیم و تعصب‌های جاهلی کنار گذاشته شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مدرس هم برای روحانیت و هم برای نمایندگان مجلس الگوی مناسبی است.

وی افزود: مدرس به‌تنهایی به‌اندازه یک دنیا فقاهت، سیاست و آزادگی داشت. نمایندگان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس بایستی نسبت به مسائل اقتصادی و سیاسی اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: نمایندگان امروز باید به مسائل اقتصادی و بانک‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و موضوع اشتغال را با جدیت دنبال کنند تا مردم بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بودجه دولت پاسخگوی امور عمرانی کشور نیست و نباید هزینه بیشتری تحمیل کرد بلکه باید دست مردم را با قانون‌گذاری مناسب در راستای اشتغالزایی باز گذاشت و در این زمینه از ظرفیت بانک‌ها استفاده کرد.

وی افزود: بانک‌ها می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند اما جای تاسف است که امروز از سیستم‌های بانک دنیا عقب‌ افتاده‌اند و قابلیت رقابت ندارند و تنها با اعتبارات کذایی بازی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بانک‌ها باید به روز و قابل رقابت در عرصه جهانی باشند، 10 سال از سیستم بانکی جهان عقب هستیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به مشکلات بخش صنعت هم اشاره کرد و گفت: واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی با این روند به نتیجه‌ای نخواهد رسید و متاسفانه تا به امروز اشتغال‌های موجود را هم در بخش صنعت از بین برده‌اند. نمونه آن هم شرکت‌های مختلفی همچون صنایع، آونگان و هپکو را از بین برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: انتقاد حکیمانه بسیار خوب است، نباید عقده‌گشایی کنیم و آسیب بزنیم بلکه انتقاد برای اصلاح است و قرار نیست آب به آسیاب دشمن بریزیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات