انقلاب اسلامی، فرصتهای مختلف را به زنان داده است تا بتوانند در مدیریت خانواده و اجتماع نقش خود را ایفا نمایند.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۸۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس فرهنگی بسیج جامعه زنان در همایش نخبگان بسیج جامعه زنان استان زنجان گفت: با سیر روندی نظام طاغوت که در پیش گرفته بود باعث شده بود که بانوان نتوانند در عرصه های مختلف اجتماعی سیاسی و خانواده بدرخشند .

لیلا استیری با اشاره به مقدمه قانون اساسی افزود: انقلاب اسلامی باید به زنان فرصت دهد تا بتوانند در مدیریت خانواده نقش خود را ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه زنانه شدن فقر نتیجه خشونت علیه زنان است، اظهار داشت: به کار بردن این مفهوم در جامعه ای که تلاش می شود زنان به بهترین جایگاه و منزلت اجتماعی و خانوادگی خود دست پیدا کنند معنایی ندارد.

کارشناس امور زنان با اشاره به مفهوم زنانه شدن فقر، تصریح کرد: این واژه اولین بار توسط یک جامعه شناس آمریکایی برای توصیف وضعیت نامساعد زنان در جوامع در حال توسعه و کم رشد به کار برده شده است و تعریفی که از ظاهر این مفهوم به دست می‌آید تا حدودی با مفهوم اصلی آن تفاوت دارد.

وی با اشاره به اصل ۲۱و۲۲قانون اساسی که بنا به این اصل باید اهمیت خاصی به حمایت از مادران مطرح شود، افزود: از مادران حمایت ویژه باید گردد تا بتوانند نقش مادری خود را به خوبی ایفاء نمایند.

لیلا استیری اظهار داشت: لذا اگر خواستار این هستیم که زنان را از آسیب های اجتماعی دور و در جهت حل مشکلات آنان قدم برداریم بایستی تلاش کنیم گفتمانی را در جامعه ایجاد کنیم که نتیجه بخش بوده و جامعه را به سمت تعالی به پیش ببرد.

مدیر بررسی و تحلیل سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در قانون اساسی در حوزه جنسیتی زن و مرد دارای حقوقی متساوی و برابر می باشند .

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه زنان اظهار داشت: روند حمایتی و اهمیت به موضوع زنان در حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی مباحثی را مطرح می نمایند که نشان از اهمیت موضوع را خاطرنشان می سازد.

استیری با اشاره به دولت های دهم و یازدهم در موضوع زنان افزود: اهداف این دولت ها گرایش به اهداف بین المللی بود وتعهداتی و اجلاس پکن و اجلاس شورای اسلامی سازمان ملل در موضوع برابری جنسیتی مطرح می شد در حالی که سیاست نظام جمهوری بحث عدالت جنسیتی می باشد.

کارشناس امور زنان اظهار داشت: ایران رتبه ۱۳۹را در شکاف جنسیتی در دنیا را دارد و با بیان این رتبه خواستار اهداف بین المللی می شوند.

وی گفت: در داخل کشور از ظرفیت سمن ها استفاده و آموزش های لازم را می بینند و زنان سرپرست خانوار ها را مدیریت و سازمان دهی می کنند.

لیلا استیری با اشاره به روند کارهای دولت تصریح کرد: حضور سیاسی و اجتماعی زنان در اولویت کارهای دولت قرار می گیرد به گونه ای که ۳۰درصد از پست های دولتی توسط زنان مدیریت می شود.

ارسال نظرات